2008-12-29, 10:24
Medlem
Jag vet inte om jag postar i rätt, för denna kan även ligga i samlevnad eller erotik.

Ok, saken är den att efter att ha spelat ett hentai spel så öppnades mina ögon för en liten sak. Jag vet inte om det är så allmänt i öst men ja.

Jag har aldrig varit fascinerad av japansk kultur eller något sådant, men folk på min torrent-tracker rekomenderade mig spelet så jag körde på.
De jag upptäckte var att sexet i spelet var ENORMT känsloladdat. Replikerna man fick läsa var som tagna ur någon kärleksnovell. Man började nästan gråta av allt.

Är det så att vi i väst börjar överge våra känslor för en massa onödigt sex? Och att vi bara pumpar på för att få njuta så mycket? Se på alla fjortisar som bangar på på fester under influens av alkohol. Alla vill knulla, men ingen tänker på vad sexet egentligen står för.

Några tankar? Hur resonerar ni?
Citera
2008-12-29, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Jag vet inte om jag postar i rätt, för denna kan även ligga i samlevnad eller erotik.

Ok, saken är den att efter att ha spelat ett hentai spel så öppnades mina ögon för en liten sak. Jag vet inte om det är så allmänt i öst men ja.

Jag har aldrig varit fascinerad av japansk kultur eller något sådant, men folk på min torrent-tracker rekomenderade mig spelet så jag körde på.
De jag upptäckte var att sexet i spelet var ENORMT känsloladdat. Replikerna man fick läsa var som tagna ur någon kärleksnovell. Man började nästan gråta av allt.

Är det så att vi i väst börjar överge våra känslor för en massa onödigt sex? Och att vi bara pumpar på för att få njuta så mycket? Se på alla fjortisar som bangar på på fester under influens av alkohol. Alla vill knulla, men ingen tänker på vad sexet egentligen står för.

Första tanken är, vad är det för spel? ^^
Citera
2008-12-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundborg
Första tanken är, vad är det för spel? ^^

Spelar egentligen inte någon större roll för själva debattens skull, men spelet det talas om är Princess Waltz
Citera
2008-12-29, 17:42
Medlem
grissvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
men ingen tänker på vad sexet egentligen står för.

Det sex egentligen står för är att knulla så mycket som möjligt så arten har större chans att leva vidare, så det är snarare så att man går mot en mer "djurisk,naturlig" inställning

f.ö vad fan är hentai?
Senast redigerad av grissvans 2008-12-29 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in