Citat:
Ursprungligen postat av Gummibolleh
Jag har kommit fram till att jag oftast inte tycker om att äta. Det tar tid, det är besvärligt, många rätter smakar inte gott, etc. Enda anledningen att jag bryr mig om att äta, är att jag avskyr att vara hungrig, samt att när andra som GILLAR att laga mat bjuder så är ju maten för omväxlings skull god!
Jag är DÅLIG på att laga mat dessutom, en kastrull med ris/potatis/pasta, en med sås och en stekpanna med något kött är min maxgräns. En enda kastrull eller stekpanna till och allt går åt skogen. Känns urlarvigt, men är dessvärre helt sant.
Nu är det så att jag börjar känna att min kropp inte mår bra av att leva på findus snabbrätter och snabbmakaroner med ketchup längre, jag MÅSTE lära mig det här med matlagning. Problemet är att viljan finns inte.
Jag bor själv och det är TRÅKIGT att laga mat själv, och det är TRÅKIGT att äta själv. Därför lever jag nästan på snabbmakaroner, snabbrätter, nudlar, youghurt etc. (Allting som går fort eller är larvigt lätttillagat med andra ord..)
SÅ: Finns det någon snabblagad mat man kan göra storkok av och sedan frysa in flera matlådor åt gången (så man inte behöver laga mat 2ggr/dag)?
Har någon nåt tips att ge mig för hur jag ska lära mig att jag helt enkelt MÅSTE laga mat oavsett hur trist det är?
Låter som om dropp vore ett alternativ
Skämt åsido!
Crème Fraiche med Schalottenlök smak (funkar säker med annat också)
Två paket bacon
En Paprika
Choppa upp Bacon och paprikan och kör dom i en panna tills baconen är klar.
Sleva i Créme Fraichen och låt bubbla ett par minuter
Klart

Serveras med Pasta.
Går ju att pimpa till med champinjoner mm..