2008-12-28, 21:49
Bannlyst
Hej

Ska inte ta det här så långdraget men, jag har problem.
Det är så att jag har börjat må skitdåligt under alkoholpåverkan. Scenariot brukar se ut såhär; man är ute på krogen med sina vänner, och har kul. Kvällen börjar lida mot sitt slut och det är dax för alla att gå hem. Efter en trevlig kväll kommer man hem full, och lägger sig i sängen. Då börjar man tänka massa negativa tankar och känner hur dåligt man börjar må, jag gör i normala fall inte illa mig men så får jag tanken att dra upp i badrummet och hämta en rakhyvel, sen snittar jag mig ett par gånger på armen och benet och/eller banka handen skithårt några gånger i en stenvägg jag har på rummet. för att sedan vakna upp med blodigt lakan. Låter jävligt emo men jag är bara ärlig..

Och det är endast när man kommer hem från krogen. Precis som att dolda känslor o tankar gömmer sig och kommer upp till medvetandet under alkoholruset. Och det är bara när man kommer hem jag känner såhär, efter krogen alltså. Har hänt ett tiotal gånger nu, och börjar bli riktigt tröttsamt.

Mår väl inte perfekt i nyktert tillstånd men inte på långa vägar såhär, så jag tar till rakblad o grejjer . Och känns inte så kul att sluta dricka och dra ut bara för det heller.

Är det så att alkoholen förstärker de känslor jag har i normala fall? Varför är det inte så för alla andra isåfall?
Senast redigerad av Sofia:) 2008-12-28 kl. 21:53.
Citera
2008-12-28, 21:55
Medlem
C M Burnss avatar
Att du mår dåligt när du är full är en sak men du måste ju inte resa dig upp, gå hela vägen in i badrummet, leta upp ett rakblad, gå tillbaka till sängen och sen skära dig. Just den biten kan du ju faktiskt skita i.
Citera
2008-12-28, 22:26
Bannlyst
borderline?

sök hjälp gumman...

kul om då råkar sätta på tyå gasspisen nån gång å ba vill sniffa lite så spränger du hela huset istället...

inte så bra... sök hjälp...

anledningen till varför du gör som du gör och andra inte gör det är för du är störd, och det behöver du hjälp med...
Citera
2008-12-28, 22:32
Medlem
judaass avatar
Sluta dricka eller börja dra med dig killar hem från krogen så du inte är ensam...
Fast allvarligt talat, som föregående sagt, sök hjälp tjejen, du är inte frisk.
Citera
2008-12-28, 23:17
Medlem
Har också en vana att skada mig själv på fyllan men inte för att jag mår dåligt utan för att jag tycker det är spännande och dessutom njuter jag av det.

Det bästa du kan göra är att inte supa så hårt varje gång du går ut, dricka bara lite så att du inte kommer hem full. Då du är full har alla "spärrar släppt" och du gör saker som du inte brukar göra i nyktert tillstånd.

mvh
Citera
2008-12-28, 23:51
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
den enklaste lösningen vore att inte dricka, annars kan du ju sova med en kamrat om det är ett måste
Citera
2008-12-29, 14:19
Bannlyst
Den bästa lösningen är att ge fan i och supa.

Hur dum får man bli.
Citera
2008-12-29, 14:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Tror inte du ska "överanalysera" detta, att ruset s a s manifesterar "ditt innersta" och en latent vilja till självstympning.

Avvakta, drick definitivt mindre och vid färre tillfällen, och förhoppningsvis skall du må bättre. Deal?
Citera
2008-12-29, 14:59
Medlem
Waspirs avatar
Bara bestäm dig för att inte skära dig. Barta för att man är full så tappar man ju inte totalt kontrollen över sig själv. Sov hos en polare annars.
Citera
2008-12-29, 18:53
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia:)
Hej

Ska inte ta det här så långdraget men, jag har problem.
Det är så att jag har börjat må skitdåligt under alkoholpåverkan. Scenariot brukar se ut såhär; man är ute på krogen med sina vänner, och har kul. Kvällen börjar lida mot sitt slut och det är dax för alla att gå hem. Efter en trevlig kväll kommer man hem full, och lägger sig i sängen. Då börjar man tänka massa negativa tankar och känner hur dåligt man börjar må, jag gör i normala fall inte illa mig men så får jag tanken att dra upp i badrummet och hämta en rakhyvel, sen snittar jag mig ett par gånger på armen och benet och/eller banka handen skithårt några gånger i en stenvägg jag har på rummet. för att sedan vakna upp med blodigt lakan. Låter jävligt emo men jag är bara ärlig..

Och det är endast när man kommer hem från krogen. Precis som att dolda känslor o tankar gömmer sig och kommer upp till medvetandet under alkoholruset. Och det är bara när man kommer hem jag känner såhär, efter krogen alltså. Har hänt ett tiotal gånger nu, och börjar bli riktigt tröttsamt.

Mår väl inte perfekt i nyktert tillstånd men inte på långa vägar såhär, så jag tar till rakblad o grejjer . Och känns inte så kul att sluta dricka och dra ut bara för det heller.

Är det så att alkoholen förstärker de känslor jag har i normala fall? Varför är det inte så för alla andra isåfall?

Har själv haft problem med självskadande, eller har kanske jag ska säga då jag för ett par dagar sen drog en kniv i ansiktet några gånger.

Något som funkade för mig många gånger var att tänka på hur jäkla jobbigt det är att torka upp allt blod, samt att inget förändras när man skär sig.

Se det såhär:

Antingen kan du må jävligt dåligt, ELLER så kan du må jävligt dåligt och torka upp massa blod.

Kanske kan du ha en plan B förberedd efter krogen, typ ha en påse godis, en bra film, vad som nu är din grej.

Tycker inte alls du verkar störd som någon säger, tvärtom tror jag många som mår dåligt är mer utvecklade eftersom de även fått lära känna sina mörka och dåliga sidor. När man har räkmackeliv á la BlondinBella, då har man ett psyke som ett torrt löv vilket inte är bra när the shit hits the fan.
Citera
2008-12-29, 23:11
Avslutad
Sköt mig själv på fyllan en gång... Slutade på sjukhus, inte kul...
Citera
2008-12-29, 23:12
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Sköt mig själv på fyllan en gång... Slutade på sjukhus, inte kul...

Aj, lät inte mysigt. Vad sköt du dig själv med om man får fråga?

/Teutonic Warrior
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in