Citat:
Teoretisk tycker jag nog att 8,5% längre än mig är lite för långt, så är det inte en dealbreaker på något sätt så jag vidhåller att jag inte har några speciella längdpreferenser. Men om vi köper teorin att korta killar föredrar långa tjejer och vice versa, är det då biologiskt eller socialt betingat???
Eftersom "korta" killar är mer benägna på att satsa på mig än vad långa killar är, kan det bero på att de vill jämna ut oddsen för avkomman eller handlar det om bekräftelse, att de har chans på en brud som de, i deras förvirrade hjärnor, tänker att bara långa herrar har chans på ?
Och är korta kvinnor vana vid att bli behandlade som nätta dockor, och därför föredrar män som får dom att känna sig små? Som en tjej i tråden uttryckte det: "Man känner sig liten och kan bli buren/runtkastad hur som helst och kan känna sig trygg i killens famn. Helt omsluten och omhändertagen liksom."
Usch!!! Usch och tvi säger jag bara! Jag kan visserligen knappast kallas biff eftersom jag väger 61 kg och det mesta av den vikten upptas av ett par långa spiror, men jag tycker det låter tämligen förskräckande att bli runtkastad hursom haver och jag skulle nog bara oroa mig för hans rygg. Inget för mig alltså
Föredrar faktiskt en brottningsmatch i vattensäng med en kille, lång som kort, som är lite lagom orolig att han är för hårdhänt och som blir lagom överraskad när jag vinner.
Eftersom "korta" killar är mer benägna på att satsa på mig än vad långa killar är, kan det bero på att de vill jämna ut oddsen för avkomman eller handlar det om bekräftelse, att de har chans på en brud som de, i deras förvirrade hjärnor, tänker att bara långa herrar har chans på ?
Och är korta kvinnor vana vid att bli behandlade som nätta dockor, och därför föredrar män som får dom att känna sig små? Som en tjej i tråden uttryckte det: "Man känner sig liten och kan bli buren/runtkastad hur som helst och kan känna sig trygg i killens famn. Helt omsluten och omhändertagen liksom."
Usch!!! Usch och tvi säger jag bara! Jag kan visserligen knappast kallas biff eftersom jag väger 61 kg och det mesta av den vikten upptas av ett par långa spiror, men jag tycker det låter tämligen förskräckande att bli runtkastad hursom haver och jag skulle nog bara oroa mig för hans rygg. Inget för mig alltså
Föredrar faktiskt en brottningsmatch i vattensäng med en kille, lång som kort, som är lite lagom orolig att han är för hårdhänt och som blir lagom överraskad när jag vinner.

Svårt att säga om det är biologiskt betingat, men socialt betingat kanske. Visst kan man se en lång tjej som en trofé om man är kortare. Kolla bara på korta Hollywood-stjärnor med sina långa tjejer. För min egen del kan jag erkänna, visst en lång tjej gör mina barn längre.
Men det är också helt enkelt så att när jag går runt bland en massa tjejer så blir jag tänd på dom i min egen längd. De blir också mer utmanande när de kollar en RAKT in i ögonen. Tänker jag efter så har alla tjejer jag gillar var rätt långa alltså och då hade jag inte ens funderat på detta. Typ som att det är en självklarhet att dom ska var långa. Om jag tänker mig en tjej framför mig så är hon i min längd. Är själv rätt så stabilt byggd med muskler i grunden så tjejer i min längd är en hel del lättare ändå och det räcker.
Långa tjejer har ofta sexiga långa ryggar och ben.
Hehe, dina inlägg får mig att önska att jag varit trevligare och mer charmig!
//177
Jag skrev att jag kände mig liten, vilket jag de facto är i jämförelse med min pojkvän. Och jag gillar när han jävlas med mig och slänger upp mig över axeln och bär mig dit han vill, eller när han stadigt kan hålla fast mig och slänga runt mig under våra vilda lekar i sängen, eller när han håller om mig när vi sover och jag, som sagt, känner mig helt innesluten i hans famn. Detta kan säkert tolkas som en pappa med sin dotter, men då börjar jag bli orolig för hurdan relation man haft med sin far
För mig handlar allt jag skriver om vuxna människor - man och kvinna. Litenheten är för mig en del av att vara kvinna, som absolut bygger på könsroller osv, precis som att jag har långa röda naglar, långt hår och stora bröst. Men jag trivs så.
IRL är jag dock, officiellt, alltid en maktfaktor att räkna med!
)
Selektivitet kan ha med kroppslängd o göra men också med kuklängd, bröstlängd, rövlängd, fittlängd o göra så är det ju en smaksak givetvis. Varför många tjejer gillar det är väl för att det är ett attraktivt manligt attribut enligt dem. Likaså som muskler, vältränad kropp, snyggt ansikte och stora händer enligt många tjejer är attraktivt. Kom igen nu folks sånt här vet ni iaf ni tjejer.. har sett o hört en del sånt... men det hänger tydligen inte tjejer här som kan svara.