2013-11-12, 18:25
Medlem
FuckedUpSeriouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinone
Teoretisk tycker jag nog att 8,5% längre än mig är lite för långt, så är det inte en dealbreaker på något sätt så jag vidhåller att jag inte har några speciella längdpreferenser. Men om vi köper teorin att korta killar föredrar långa tjejer och vice versa, är det då biologiskt eller socialt betingat???

Eftersom "korta" killar är mer benägna på att satsa på mig än vad långa killar är, kan det bero på att de vill jämna ut oddsen för avkomman eller handlar det om bekräftelse, att de har chans på en brud som de, i deras förvirrade hjärnor, tänker att bara långa herrar har chans på ?

Och är korta kvinnor vana vid att bli behandlade som nätta dockor, och därför föredrar män som får dom att känna sig små? Som en tjej i tråden uttryckte det: "Man känner sig liten och kan bli buren/runtkastad hur som helst och kan känna sig trygg i killens famn. Helt omsluten och omhändertagen liksom."

Usch!!! Usch och tvi säger jag bara! Jag kan visserligen knappast kallas biff eftersom jag väger 61 kg och det mesta av den vikten upptas av ett par långa spiror, men jag tycker det låter tämligen förskräckande att bli runtkastad hursom haver och jag skulle nog bara oroa mig för hans rygg. Inget för mig alltså

Föredrar faktiskt en brottningsmatch i vattensäng med en kille, lång som kort, som är lite lagom orolig att han är för hårdhänt och som blir lagom överraskad när jag vinner.

Svårt att säga om det är biologiskt betingat, men socialt betingat kanske. Visst kan man se en lång tjej som en trofé om man är kortare. Kolla bara på korta Hollywood-stjärnor med sina långa tjejer. För min egen del kan jag erkänna, visst en lång tjej gör mina barn längre.

Men det är också helt enkelt så att när jag går runt bland en massa tjejer så blir jag tänd på dom i min egen längd. De blir också mer utmanande när de kollar en RAKT in i ögonen. Tänker jag efter så har alla tjejer jag gillar var rätt långa alltså och då hade jag inte ens funderat på detta. Typ som att det är en självklarhet att dom ska var långa. Om jag tänker mig en tjej framför mig så är hon i min längd. Är själv rätt så stabilt byggd med muskler i grunden så tjejer i min längd är en hel del lättare ändå och det räcker.

Långa tjejer har ofta sexiga långa ryggar och ben.

Hehe, dina inlägg får mig att önska att jag varit trevligare och mer charmig! //177
Citera
2013-11-12, 18:39
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
En liten flicka, eller som den vuxna kvinna jag är i ett möte med en stor och vuxen man?

Äsch vet inte, det var ju du som skrev om "liten flicka". Du får ju tycka vad du vill eller leka vad du vill. Men jag blir aningen äcklad när jag hör uttrycket som jag lite löstryckt bold-markerade/citerade.

Säg att man vänder på det och den stora kraftiga mannen i situationen säger att han vill ha "småflickor" som kan krypa upp i hans knä osv. Nej, då vet man inte alls vad man skall tro och det verkar enbart pervopeddo.
Citera
2013-11-12, 18:53
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Äsch vet inte, det var ju du som skrev om "liten flicka". Du får ju tycka vad du vill eller leka vad du vill. Men jag blir aningen äcklad när jag hör uttrycket som jag lite löstryckt bold-markerade/citerade.

Säg att man vänder på det och den stora kraftiga mannen i situationen säger att han vill ha "småflickor" som kan krypa upp i hans knä osv. Nej, då vet man inte alls vad man skall tro och det verkar enbart pervopeddo.

Jag tror aldrig att jag skrev att jag kände mig som en liten flicka? Jag skrev att jag kände mig liten, vilket jag de facto är i jämförelse med min pojkvän. Och jag gillar när han jävlas med mig och slänger upp mig över axeln och bär mig dit han vill, eller när han stadigt kan hålla fast mig och slänga runt mig under våra vilda lekar i sängen, eller när han håller om mig när vi sover och jag, som sagt, känner mig helt innesluten i hans famn. Detta kan säkert tolkas som en pappa med sin dotter, men då börjar jag bli orolig för hurdan relation man haft med sin far För mig handlar allt jag skriver om vuxna människor - man och kvinna. Litenheten är för mig en del av att vara kvinna, som absolut bygger på könsroller osv, precis som att jag har långa röda naglar, långt hår och stora bröst. Men jag trivs så.
Citera
2013-11-12, 19:18
Medlem
Citat:
...Teoretisk tycker jag nog att 8,5% längre än mig är lite för långt, så är det inte en dealbreaker på något sätt så jag vidhåller att jag inte har några speciella längdpreferenser. Men om vi köper teorin att korta killar föredrar långa tjejer och vice versa, är det då biologiskt eller socialt betingat???

Eftersom "korta" killar är mer benägna på att satsa på mig än vad långa killar är, kan det bero på att de vill jämna ut oddsen för avkomman eller handlar det om bekräftelse, att de har chans på en brud som de, i deras förvirrade hjärnor, tänker att bara långa herrar har chans på ?...

Kan ju vara både och. Jag tror dock inte att det enbart skulle ha något med bekräftelse att göra. Typ som "Tom Cruise komplex". Personligen tror jag att man som kille bara satsar på någon man har mindre chans på av anledningen att denne är attraktivare än genomsnittet så att man verkligen blir sugen. Lyckas man ger det lika mycket bekräftelse, tror jag, men också en attraktivare kvinna.

Alltså i min mening handlar det snarare om någonting biologiskt. Jag ser två rimliga anledningar. Den ena är gäller avkomman som du nämner. Statistiskt sett blir avkomman av medellängd om båda i ett par är typ 174cm. Min andra hypotes är att det har att göra med att en större kvinna kan ta större ansvar i att beskydda sina små barn och sig själv. Det ger korta män skäl till att jaga stora kvinnor och korta kvinnar skäl till att jaga stora män. Därför borde det vara rimligt att detta ger korta män ytterligare attraktion till stora kvinnor och små tjejer ytterligare attraktion till stora män.
Senast redigerad av Infest 2013-11-12 kl. 19:20.
Citera
2013-11-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUpSeriously
Svårt att säga om det är biologiskt betingat, men socialt betingat kanske. Visst kan man se en lång tjej som en trofé om man är kortare. Kolla bara på korta Hollywood-stjärnor med sina långa tjejer. För min egen del kan jag erkänna, visst en lång tjej gör mina barn längre.

Men det är också helt enkelt så att när jag går runt bland en massa tjejer så blir jag tänd på dom i min egen längd. De blir också mer utmanande när de kollar en RAKT in i ögonen. Tänker jag efter så har alla tjejer jag gillar var rätt långa alltså och då hade jag inte ens funderat på detta. Typ som att det är en självklarhet att dom ska var långa. Om jag tänker mig en tjej framför mig så är hon i min längd. Är själv rätt så stabilt byggd med muskler i grunden så tjejer i min längd är en hel del lättare ändå och det räcker.

Långa tjejer har ofta sexiga långa ryggar och ben.

Hehe, dina inlägg får mig att önska att jag varit trevligare och mer charmig! //177

177 och lagom stabil?Alltså ingen man krossar? Då kan jag inte tycka att du verkar ligga i någon fysisk riskzon för gallring så att du måste kompensera, men jag kan trösta dig med att min rygg är förhållandevis kort

Håller för övrigt med om att det känns mer som en utmaning när man kan se folk i ögonen, som om att man kan få sig en riktig match! (.... Eftersom jag nu, återigen, tänkte skriva något om hur jag skulle kunna vinna nämnda match, så får jag väl erkänna, här på ett anonymt forum, att jag eventuellt, e v e n t u e l l t, lider av en viss övertro på min fysiska förmåga... IRL är jag dock, officiellt, alltid en maktfaktor att räkna med! )

OnT: Det verkar alltså som att både du och jag anser att våra val är främst socialt betingade, men kreti och pleti vill ju dra in biologi. Kan det vara att de som är exceptionellt långa eller korta, är mer benägna att fatta beslut baserat på biologi?

Haha, när ingen annan är med och diskuterar känns det ju som att man försöker bedriva någon form etologisk studie på folk...
Citera
2013-11-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infest
Alltså i min mening handlar det snarare om någonting biologiskt. Jag ser två rimliga anledningar. Den ena är gäller avkomman som du nämner. Statistiskt sett blir avkomman av medellängd om båda i ett par är typ 174cm. Min andra hypotes är att det har att göra med att en större kvinna kan ta större ansvar i att beskydda sina små barn och sig själv. Det ger korta män skäl till att jaga stora kvinnor och korta kvinnar skäl till att jaga stora män. Därför borde det vara rimligt att detta ger korta män ytterligare attraktion till stora kvinnor och små tjejer ytterligare attraktion till stora män.

Men utifrån denna teori är det ju i såfall bara korta som jagar längre, men flera långa män här på forumet hävdar ju att de vill ha små tjejer.(Lägg märke till särskrivningen!). Varför?? För att öka risken för komplikationer vid en eventuell förlossning??

Edit: Eftersom att jag nu tydligen gått över till att vara 100% rikspina istället för mina vanliga 25%, så får jag nog ta och lägga ner fb för aftonen och bli mysig kissekatt istället ... Läs därför gärna frågan med en mindre kaxig ton än den man lätt kan höra vid första genomläsningen...
Senast redigerad av Oinone 2013-11-12 kl. 20:23.
Citera
2013-11-12, 20:24
Medlem
Hi-Lifes avatar
Citat:
177 och lagom stabil?Alltså ingen man krossar? Då kan jag inte tycka att du verkar ligga i någon fysisk riskzon för gallring så att du måste kompensera, men jag kan trösta dig med att min rygg är förhållandevis kort

Håller för övrigt med om att det känns mer som en utmaning när man kan se folk i ögonen, som om att man kan få sig en riktig match! (.... Eftersom jag nu, återigen, tänkte skriva något om hur jag skulle kunna vinna nämnda match, så får jag väl erkänna, här på ett anonymt forum, att jag eventuellt, e v e n t u e l l t, lider av en viss övertro på min fysiska förmåga... IRL är jag dock, officiellt, alltid en maktfaktor att räkna med! )

OnT: Det verkar alltså som att både du och jag anser att våra val är främst socialt betingade, men kreti och pleti vill ju dra in biologi. Kan det vara att de som är exceptionellt långa eller korta, är mer benägna att fatta beslut baserat på biologi?

Haha, när ingen annan är med och diskuterar känns det ju som att man försöker bedriva någon form etologisk studie på folk...

Jag är expectionellt lång jag baserar inte min selektivitet på längd jag skulle gärna ligga med en med riktigt lång tjej! Selektivitet kan ha med kroppslängd o göra men också med kuklängd, bröstlängd, rövlängd, fittlängd o göra så är det ju en smaksak givetvis. Varför många tjejer gillar det är väl för att det är ett attraktivt manligt attribut enligt dem. Likaså som muskler, vältränad kropp, snyggt ansikte och stora händer enligt många tjejer är attraktivt. Kom igen nu folks sånt här vet ni iaf ni tjejer.. har sett o hört en del sånt... men det hänger tydligen inte tjejer här som kan svara.
Senast redigerad av Hi-Life 2013-11-12 kl. 20:30.
Citera
2013-11-12, 20:40
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:

Det ena behöver inte utesluta det andra. Kvinnor vill ha lite längre män och män vill ha lite kortare kvinnor. Ja, jag generaliserar för det måste man vid såna här diskussioner. Att komma flaxande med att "min tjejkompis Anna låg faktiskt med en kortare kille sommaren 89" blir lite väl skevt.

Poängen är iaf att undersökningar har visat att det är både biologiskt samt socialt betingat.
Citera
2013-11-12, 20:48
Medlem
Citat:
Men utifrån denna teori är det ju i såfall bara korta som jagar längre, men flera långa män här på forumet hävdar ju att de vill ha små tjejer.(Lägg märke till särskrivningen!). Varför?? För att öka risken för komplikationer vid en eventuell förlossning??...

Tänker mig att resultatet av den teorin bara är en liten bråkdel av attraktion i det stora hela. Fast det förutsätter att det finns många andra fördelar med att som lång para sig med någon kort och vice versa. Eftersom det, åtminstone i mina ögon, verkar vara väldigt vanligt förekommande i praktiken.
Senast redigerad av Infest 2013-11-12 kl. 20:52.
Citera
2013-11-12, 22:05
Medlem
FuckedUpSeriouslys avatar
Citat:

Jo jag tål ju lite stryk i alla fall!

Vad du ska göra är att träna benen. Använd fördelen att du har längre ben än killar i samma längd. Och sedan använda dom till benlås. http://www.youtube.com/watch?v=k36pfTmDBpY

Kanske de gör de ja. Sett långa tjejer som klagar över att de långa killarna föredrar de korta tjejerna. Och att de får nöja sig med kortare killar?

Tål att funderas på, sen kan man fråga sig om variationen i längd är väldigt stor idag jämfört med historiskt. Kanske fanns inte så stora skillnader under förhistorisk tid om vi nu ska kolla på hur det ser ut utan samhället som sätter griller i huvet på oss.
Citera
2013-11-13, 20:36
Medlem
De viktigaste e bara att han är längre än mig. Sen kvittar de huur mycket längre.
Men långa killar är hett..
Citera
2013-11-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candles
De viktigaste e bara att han är längre än mig. Sen kvittar de huur mycket längre.
Men långa killar är hett..

Precis såhär resonerar de flesta tjejerna.
Killar under 180 blir osynliga för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in