• 2
  • 3
2009-04-09, 02:02
Medlem
Fan, Kino strular som fan för mig! ja ser bild från kameran när ja slänger igång den via själva kameran men ja kan inte kontrollera den genom kinos interface, gnäller på att kameran inte är ikopplad...
Citera
2009-04-09, 04:17
Medlem
p0nis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnixkix
Förstår inte hur man kan köra ubuntu?
Det är väl helt okej i början men folk som är vana linuxanvändare?
Det bästa som hänt mig är pacman i archlinux och deras paketsystem är helt underbart!

Btw, så är ubuntus nya default tema hur gräsligt som helst...
Själv kör jag Ubuntu därför att jag tycker att det är just vad det är - simpelt. Jag har tidigare kört Gentoo, Fedora, Mandriva, Slackware, etc, men återgått gång på gång till Ubuntu, just för att det är så simpelt och välpassande för en vanlig skrivbordsdator..
Citera
2009-04-09, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
För att jag inte har behov av elitism utan jag vill ha något som "bara funkar". Jag är van men jag tycker Ubuntu är väldigt trevligt att arbeta med. Temat byts lätt genom att installera community-themes.

Gentoo är fint men jag känner inte att jag vill sitta och fixa/dona kostant. Jag har inte provat arch tyvärr.

Om vi stannar i elitist/entusiast stadiet kommer vi ingen vart med GNU/Linux.

Google utvecklare sitter med modifierade Ubuntu varianter och de kan nog en hel del om GNU/Linux-

Det har ju inget med elitism att man gillar en annan dist än Ubuntu?

Sen så tycker alla olika som vanligt, då det finns massor av distros.
Men att sitta och säga att en distro är mycket bättre än en annan, när man inte har testat båda, det är störande.

Alla har olika kravspec.
Citera
2009-04-09, 09:29
Medlem
Über_NeophytEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedala

Men att sitta och säga att en distro är mycket bättre än en annan, när man inte har testat båda, det är störande.

Alla har olika kravspec.

Ja jag håller med där, inte såga innan man testat. Däremot så är väl hela idén med ubuntu att det skall vara att andvändarvänligt system även för en vanlig windows-svensson med noll erfarenhet om unix kärnan, terminal och repos.
Ubuntu är det bäst alternativet för rekreationellt datorandvändande utav dom distros som jag har testat men det finns säkert en hel del andra alternativ som du säger.

Nu till en egen fråga, vad tycker dom som testat ext4 om det, efter uppdateringar etc, funkar vs funkar inte bra nog? Väntar på release av Ubuntu 9.04 pallar inte köra alpha och betaversioner då jag jobbar mycket på datorn och inte gärna lägger extra timmar på att 'fixa' saker.
Sugen på ext4 men vill inte heller hålla på att vara rädd för att saker skall försvinna.
Citera
2009-04-09, 13:13
Medlem
RaZoR1394s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedala

Alla har olika kravspec.

Alla Arch användare jag har träffat hävdar ständigt att Ubuntu är skit och att det är dåligt för Linuxvärlden. Gentoo användare jag träffar är bättre på den punkten.

Det finns en möjlighet att jag testat arch (många distar har jag testat) då jag kommer ihåg att jag använt pacman (antagligen över ssh) men med största säkerhet har det åkt ut fort då jag tyckte bättre om portage.

Många Gentoo användare ex går över till Ubuntu.

Ja alla tycker som de gör vilket var det jag skulle vilja säga men det blev nog antingen feltolkat eller så skrev jag fel. Jag svarade mest på frågan (flamebait)?

Faktum är att med Ubuntu kan du gå långt. Det är du som sätter gränserna. Du bestämmer om du bara vill sitta grafiskt eller om du vill använda terminalen.

Jag respekterar Arch som distribution.

Nu får det väl räcka med offtopic vilkte även startade en bit upp.
Citera
2009-04-09, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
Alla Arch användare jag har träffat hävdar ständigt att Ubuntu är skit och att det är dåligt för Linuxvärlden. Gentoo användare jag träffar är bättre på den punkten.

Det finns en möjlighet att jag testat arch (många distar har jag testat) då jag kommer ihåg att jag använt pacman (antagligen över ssh) men med största säkerhet har det åkt ut fort då jag tyckte bättre om portage.

Många Gentoo användare ex går över till Ubuntu.

Ja alla tycker som de gör vilket var det jag skulle vilja säga men det blev nog antingen feltolkat eller så skrev jag fel. Jag svarade mest på frågan (flamebait)?

Faktum är att med Ubuntu kan du gå långt. Det är du som sätter gränserna. Du bestämmer om du bara vill sitta grafiskt eller om du vill använda terminalen.

Jag respekterar Arch som distribution.

Nu får det väl räcka med offtopic vilkte även startade en bit upp.

Du har rätt, spelar ingen större roll vilken dist man använder. Med lite kunskaper så är alla distar formbara :P
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in