2008-12-28, 15:39
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Borde det inte finnas någon regel mot att skriva samma text upprepade gånger i en och samma tråd?

Jag tänker i första hand på magis jämmertråd i A&S (https://www.flashback.org/showthread.php?t=539212) eller Död och återfödds trådar i naturvetarforumet.

Att korsposta innebär ju att skriva samma sak i flera trådar eller att skriva likadana trådar i flera forum. Det är ju klart och tydligt i reglerna att det inte är tillåtet. Borde det då inte rimligtvis finnas någon motsvarande regel för det vedervärdiga beteende som magi visar upp?

Eller är det jag som missat någon regel?
Citera
2008-12-28, 16:06
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nu snabbkollade jag bara och visst var det lite väl tjatigt och gnälligt men exakt samma var det väl inte?

Om det nu finns närapå lika inlägg så klicka på den lilla triangeln vid något av dem och skicka ett RP på regelbrottet. Mycket uppskattat faktiskt. (Även om det där inte är mitt forum, vet ingen mod som inte gillar RP)

Sen kan du faktiskt välja att sätta folk på ignore med. Om det finns individer som du verkligen retar dig på.

/WG2
Citera
2008-12-28, 16:45
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Lite osäker på vad du vill ha sagt med svaret, men jag tolkar det som att det finns en outtalad regel. Eller? Finns ju inget RP-alternativ som passar speciellt bra (möjligtvis kan man tänka sig ett analogislut på korspostning).

Det är inget jag retar mig på i någon större utsträckning, undrade mer i största allmänhet om det finns någon regel för att förhindra den här typen av beteende.

Och nej, magi skriver inte exakt (det är alltså inget copy-paste), men det är så nära på exakt samma man kan komma.
Citera
2008-12-28, 18:25
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Well, någon specifik regel finns det ju inte. Men säg så här: Om alla användare som uppskattar FB verkligen använde RP funktionen så skulle vi mods snabbare kunna identifiera eventuella sabotörer.

Nu menar jag absolut inte att den användare som nämnts här är en sådan; men om denna enda tråd skulle varit den enda h*n skrev i, så kan jag tänka mig en KFK inte skulle vara otänkbar.

I detta fall är det ju inte så, då användaren skriver flitigt i andra forumdelar.

Här tror jag däremot att det enklaste skulle vara om du själv slutade läsa tråden. Samt eventuellt satte användaren på ignore, så slipper du ju se tråden till att börja med. (så vitt jag förstått det, har själv aldrig använt ignorefunktionen)

/WG2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in