Citat:
Ursprungligen postat av eNaz
Har precis formaterat om datorn efter att jag insåg att det låg filer överallt och jag kände mig inte bekväm med det.
Så, nu har jag formaterat om datorn och frågan står i mitt huvud ifall jag skall installera ett virusskydd eller inte, i detta fall AVAST Home FREE som fungerat bra i över två år.
Jag vet inte riktigt varför jag skall ha virusskydd då jag inte laddar ner ifrån piretbay eller surfar tysk analporr.
Jag kanske har missuppfattat hela meningen med virusskydd men jag har det bara för att se de jag laddar ner är infekterat med något men om jag vet vad jag laddar ner och att det är säkra saker så behöver jag inte oroa mig för virus - right?
Kanske finns en stor antivirustråd där jag kunde ställa samma fråga, men kände att jag ändå tar chansen att skapa en ny tråd.
Det beror på hur mycket du kan om datorer.
Själv kan jag lite sådär, då kan det vara skönt att slippa antivirusprogram.
Kan du inte så mycket så kanske du ska installera antivirusprogram för att slippa tänka på att din dator kanske är infekterad.
Du kan ju alltid installera skiten när du känner att din dator är seg eller när du börjar få för dig att din dator än infekterad.
När det gäller brandvägg så tycker jag att det är så jävla onödigt så det finns inte.