Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-27, 23:54
Bannlyst
Installerade XP SP3 på min Macbook och nu verkar jag inte kunna få ut den.
När jag sätter på datorn hör man mac-ljudet sen kommer det det där med trycka tangent för att starta med CD Skiva.
Om man låter den köra på utan att trycka så går den bara till XP igen och där kan man inte få ut CDn!! Knappen som man egentligne trycker på reagerar inte!

Den reagerar endast i Leopard och jag har inte en jävla aning hur jag nu kan skifta till Leopard eller få ut skiten för att installerade Win Drivisarna på Leopard CDn
Citera
2008-12-28, 00:05
Medlem
Erazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmuta
När jag sätter på datorn hör man mac-ljudet sen kommer det det där med trycka tangent för att starta med CD Skiva.
Om man låter den köra på utan att trycka så går den bara till XP igen och där kan man inte få ut CDn!! Knappen som man egentligne trycker på reagerar inte!

Den reagerar endast i Leopard och jag har inte en jävla aning hur jag nu kan skifta till Leopard eller få ut skiten för att installerade Win Drivisarna på Leopard CDn

Om jag inte minns fel ska man kunna få ut Dvd skivan genom att hålla musknappen intryckt under uppstart, dvs trackpad knappen på din laptop
Citera
2008-12-28, 03:09
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmuta

Du kan välja vilket OS du startar genom att hålla ner Alt-tangenten vid uppstart.
Om du är i XP är det bara att öppna Den här datorn, markera CD-skivan och välja Arkiv>Mata ut
Stoppa i skivan med Bootcamp-drivrutiner sen och installera drivisarna så kan du använda knappen på tangentbordet (samt alla andra funktionsknappar på tangentbordet).
Citera
2008-12-28, 10:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
hacka på ejectknappen medans datorn bootar. fungerar för mig åtminstonde.
Citera
2008-12-28, 12:32
Medlem
F12 är en alternativ knapp till ejectknappen.
Citera
2008-12-28, 14:39
Medlem
Om överstående svar inte hjälper så har det hänt för mig att skivor med ett förhöjt tryck på själva skivan kan fastna.
Ta en vanlig cd skiva och för in och jucka mot skivan i datorn så brukar fjädern skjuta ut den samtidigt som du trycker på mata ut skiva knappen.

Office 2008 för Mac fastnar för mig mycket..
Citera
2008-12-28, 17:54
Medlem
Ztrikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Du kan välja vilket OS du startar genom att hålla ner Alt-tangenten vid uppstart.
Om du är i XP är det bara att öppna Den här datorn, markera CD-skivan och välja Arkiv>Mata ut
Stoppa i skivan med Bootcamp-drivrutiner sen och installera drivisarna så kan du använda knappen på tangentbordet (samt alla andra funktionsknappar på tangentbordet).

Det här det som ska fungera, har själv varit med om exakt samma sak och det är nog detta råd du ska följa ^^
Citera
2008-12-30, 12:58
Medlem
dexxa99s avatar
Om du inte kan få ut den kan du skriva i terminal
Kod:
drutil eject 
Citera
2009-01-03, 19:15
Medlem
ray_jones_IIIs avatar
Tyvärr suger macs dvd-romar negerkuk och de verkar inte ha någon tanke på att byta leverantör. Jag har oxå haft problem med att macbooks inte kan läsa eller ejecta skivor.

Håll macbooken upochner i olika vinklar medan du force-ejectar med musknappen och se ifall den kommer ut. Det fungerade för mig. Ring oxå mac support om din garanti inte gått ut och rapportera att ROMen är defekt. Då kan du kanske får byta ut den, tyvärr är nog ersättningsROMen mycket bättre men Apple får åtminstone böta för sin dumhet. I vilket fall som helst är felet registrerat om ROMen havererar fullständigt efter garantin gått ut. Då kan du kanske få en ny ändå. Lycka till!

PS. Milton Friedman var en jude. DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in