Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-27, 21:17
  #1
Medlem
JoliQuZs avatar
Vet inte om jag postat rätt nu men ja gör ett försök...

Alltså jag har ett ps3 som jag vill koppla till en dataskärm.. För de bästa sättet köper jag en HDskärm och sedan en HDMI kapel o sen koppla in?
Jag vill dock ha ljud med... Så ska kan man köpa nån typ av surroundanläggning o sedan koppla?

Jag ber er flashbackare om hjälp, från punkt 1 till slutet....
Hur jag ska göra... Hoppas ni kan förklara det för mig för detta är inte min starka sida
Citera
2008-12-27, 21:19
  #2
Medlem
CommonKnowledges avatar
Köp en skärm med inbyggda högtalare?
Citera
2008-12-27, 21:22
  #3
Medlem
Köp en TV.
Citera
2008-12-27, 21:33
  #4
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Köp en TV.


Vill inte köpa en TV för det blir inte nödvändigt.. Men om nån visste hur man kopplar till en skärm skulle jag vara mycket tacksam
Citera
2008-12-27, 21:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Vill inte köpa en TV för det blir inte nödvändigt.. Men om nån visste hur man kopplar till en skärm skulle jag vara mycket tacksam

Köper du en Tv kopplar du med HDMI till HDMI, då får du med ljudet också.

Köper du en skärm så kopplar du HDMI till DVI, då får du INTE med ljudet. Du får du köra med en separat ljudkabel till en stereo eller liknande.


(Sen ÄR ju faktiskt PS3 ett TV-SPEL.....)
Citera
2008-12-27, 21:45
  #6
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Köper du en Tv kopplar du med HDMI till HDMI, då får du med ljudet också.

Köper du en skärm så kopplar du HDMI till DVI, då får du INTE med ljudet. Du får du köra med en separat ljudkabel till en stereo eller liknande.


(Sen ÄR ju faktiskt PS3 ett TV-SPEL.....)

Ja jag vet, men ska inte ha den framför datorn. Så ja kopplar HDMI till DVI och sedan kö med en separat ljudkabel, jag antar att jag kan koppla den till ett surroundsystem? sen bara spela?

Tack!
Citera
2012-05-08, 15:30
  #7
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Ja jag vet, men ska inte ha den framför datorn. Så ja kopplar HDMI till DVI och sedan kö med en separat ljudkabel, jag antar att jag kan koppla den till ett surroundsystem? sen bara spela?

Tack!

Fick du ihop ps3:an med en datorskärm, eller?
Citera
2012-05-08, 17:11
  #8
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Fick du ihop ps3:an med en datorskärm, eller?

Nix, kirrade en TV till slut.
Citera
2012-05-08, 17:15
  #9
Medlem
antong123s avatar
Jag körde med ps3 och datorskärm med HDMI. Funkade utmärkt, dock hade jag headset till för ljud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback