Har fått problem med min kompis Dell Dimension 3100, Windows XP.
Hon har inte haft något virusprogram och det ligger nog mycket skit på den. När man startar den så kom man till en början in i Windows, men sen efter ca 3 min kommer det upp en blå skärm som säger " Stop c000021a {Allvarligt systemfel} " ... o s v
Då måste man starta om datorn, då tänkte jag köra igång datorn i felsäkert läge, men det kommer man inte ens in i. När man kör det kommer en annan blå skärm upp som säger " Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem med din dator. Det gick inte att initiera videodrivrutinen. " ... o s v
Efter det har jag tagit bort damm i datorn, ryckt ur hårdvaror och satt i dem igen, kört MemTest (inga fel hittades) och därefter körde jag Windows XP reparation. Läste på internet att man kunde prova det, men tyvärr blev det bara värre av det. Den installerade filerna som behövdes för reparationen men sen startade den om datorn och därefter kommer jag ingen stans. Datorn startar om sig hela tiden, spelar ingen roll vad jag väljer, felsäkert läge, normalt o s v.
jag har googlat, men det har inte hjälpt mig.
men jag får väl luska vidare på google...
jag skulle ju bara kunna tömma den o installera om windows, men jag skulle vilja komma åt vissa filer på hd innan jag gör det.
Senast redigerad av hadepeter 2008-12-27 kl. 21:15.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!