2008-12-27, 17:04
Medlem
Tjena, behöver hjällp med att ta bort lösenordet på mitt xp. har provat att försöka starta datorn i felsäkert läge men händer inget när jag trycker på F8.
Citera
2008-12-27, 17:08
Medlem
Kan du lösenordet för administratörs kontot eller har ditt konto administratörs rättigheter?

Är frågan att göra så kontot loggar in automatiskt när du startar datorn eller att ta bort ett lösenord som du glömt till en användare som du inte kan ändra lösenord på för du inte har administratörs rättigheter på ditt nuvarande konto..
Citera
2008-12-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frodoo
Kan du lösenordet för administratörs kontot eller har ditt konto administratörs rättigheter?

Är frågan att göra så kontot loggar in automatiskt när du startar datorn eller att ta bort ett lösenord som du glömt till en användare som du inte kan ändra lösenord på för du inte har administratörs rättigheter på ditt nuvarande konto..
Det är ett administratör konto som jag behöver ta bort lösenordet på. har bara en användare på datorn. sitter på lan och nyss när jag vaknade så va det password på min dator -.-
Citera
2008-12-27, 17:13
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mushlol
Det är ett administratör konto som jag behöver ta bort lösenordet på. har bara en användare på datorn. sitter på lan och nyss när jag vaknade så va det password på min dator -.-
slå skiten ur dina polare, och sätt password på deras datorer.
Citera
2008-12-27, 17:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Inget som rör IT-säkerhet utan en standard Windows-supportfråga.
Tråd flyttad.

IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-12-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
slå skiten ur dina polare, och sätt password på deras datorer.

Så det är ingen som vet hur man kommer in på kontot utan lösenord ?
Citera
2008-12-27, 17:39
Medlem
Citat:

Du har väll 2 konton på burken, inte så vanligt att man sitter och använder Administratörs kontot som login.. prova logga in med Administratör och inget lösenord.
Tryck CTRL ALT DEL 2 gånger vid login skärmen så ska text login komma fram där du kan skriva Administratör på användare och inget lösenord.

Om det inte fungerar så får du googla och tanka ner program man kör ifrån usb minne eller bootbar cd som editerar SAM filen i windows, då kan man nolla lösenord på konton.. jag brukar nolla med pwrecovery.iso bootbar cd.
Citera
2008-12-27, 17:45
Medlem
Citat:

Svaret är ERD Commander 2007 som finns att ladda ner på:

http://thepiratebay.org/torrent/3925...Commander_2007

Bränn ISOn på en CD-skiva så bootar du från CDn när du startar datorn.
Då startas ett Windows-liknande gränssnitt där du kan hitta ett program som heter "Locksmith", där kan du sätta ett nytt lösenord på vilket konto du vill utan att kunna det gamla.
Citera
2008-12-27, 18:02
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Tjena, behöver hjällp med att ta bort lösenordet på mitt xp. har provat att försöka starta datorn i felsäkert läge men händer inget när jag trycker på F8.

Testa att starta datorn med ett seriellt tangentbord, och inte ett USB, och tryck F8 upprepade gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in