2008-12-27, 15:09
Medlem
Kanske jävligt malplacerat, men...

Har precis börjat käka tryptizol 10mg, inte för depression utan för andra problem. Ska ju hjälpa mot sömnen som jag också har problem med, men när jag tog den (första gången igår) så blev jag först trött, men sedan när det väl var dags att sova kände jag mig pigg o alert, kunde inte alls sova...

Tog ca 4 timmar innan jag gick o la mig, så kanske blev motsatt effekt pga det?

Någon här som ätit tryptizol?

- Micke
Citera
2010-01-20, 18:18
Medlem
fatalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Kanske jävligt malplacerat, men...

Har precis börjat käka tryptizol 10mg, inte för depression utan för andra problem. Ska ju hjälpa mot sömnen som jag också har problem med, men när jag tog den (första gången igår) så blev jag först trött, men sedan när det väl var dags att sova kände jag mig pigg o alert, kunde inte alls sova...

Tog ca 4 timmar innan jag gick o la mig, så kanske blev motsatt effekt pga det?

Någon här som ätit tryptizol?

- Micke

Jag har lång erfarenhet av tryptizol men har inte heller käkat den för depression. Jag sov som en stock och lääänge när jag började medicinera med tryptizol. Det är kanske meningen att du ska utnyttja den omedelbara effekten av sömnighet som kommer 1-2 h efter intag? Ska du öka på dosen så lär effekten av sömnighetdessutom öka, av egen erfarenhet. Lycka till!
Citera
2010-08-29, 00:09
Medlem
Danielitos avatar
Tog nyss 5 st, 10 mg för att se om man blir normal igen.
Citera
2010-10-30, 23:26
Medlem
Subway76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatalee
Jag har lång erfarenhet av tryptizol men har inte heller käkat den för depression. Jag sov som en stock och lääänge när jag började medicinera med tryptizol. Det är kanske meningen att du ska utnyttja den omedelbara effekten av sömnighet som kommer 1-2 h efter intag? Ska du öka på dosen så lär effekten av sömnighetdessutom öka, av egen erfarenhet. Lycka till!

Hur länge har du tagit tryptizol? Jag har gjort det snart ett år nu. Men FASS skriver att de brukar ordineras i max 6 mån. Har läst på annat håll att de kan ge närvskador Men jag vill inte sluta för jag sover som en liten gris på dom och innan hade jag kraftiga sömnproblem. Får du dina utskrivna? Är det isf av samma läkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in