2008-12-26, 19:04
Bannlyst
Hejsan. Jag har fått en laptop av min farbror och den är ganska gammal. en Fujitsu Siemens Lifebook.

Intel Pentium 4 @ 1.7 Ghz
240mb ram.

Och här kmr frågorna
Vilket webbhotell ska jag välja ? Gärna ett billigt. Jag ska ha en hemsida och en World of Warcraft server på den.
Vad behöver jag ? Vad för operativsystem ? Gärna ett gratis.
Jag kmr få bredbandsbolaget, och om jag ska göra min server publik, måste jag ha fast ip adress eller static ip eller något sånt med ip som gör så att det inte kmr funka ?

Laptopen har ngt kort som heter Netgear Wireless PC Card 32-bit Cardbus WG511

måste jag tänka på något innan jag skaffar webbhotell, och göra klart för saker så jag är säker på att det kommer funka ?

Tacksam för svar
Citera
2008-12-26, 21:48
Medlem
smurfehs avatar
Är det jag som är knäpp eller uppfattade jag det så att du har planer på att sätta upp en wowserver på den datorn?
Citera
2008-12-26, 21:58
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Är det jag som är knäpp eller uppfattade jag det så att du har planer på att sätta upp en wowserver på den datorn?

Mm man blir ju lite rädd. Haha.

Nej men det här borde väll inte vara så svårt att hitta om du bara vill ha en servertjänst. Googla runt lite.

Vill du dock ha den på din dator så kan du glömma det, spec en dator som din. Men oroa dig inte! Du kan nog hitta en server för 200-300 spänn/mån som kan du kan lägga up en WoW server på för dig o dina polare.
Och ja, självklart behöver du en statisk IP annars blire strul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in