2008-12-26, 15:44
Medlem
Lord_Trenchcoats avatar
Min krukväxt (murgröna) har uppfört sig mysko på senaste tiden.

Den började för vissna från rötterna uppåt (den saknar nu löv i ett område på ca 20 cm). Det har fortsatt att långsamt sprida sig neråt, men nu har det börjat skjuta nya löv från rötterna?

Kan nån förklara hur det kan börja vissna vid rötterna? Trodde att sånt började längst ut??
Citera
2008-12-27, 01:52
Medlem
För mycket eller för lite vatten.
Citera
2008-12-27, 01:53
Medlem
Vattnar du den ofta?
Citera
2008-12-27, 02:09
Medlem
Om bladen gulnat så är det för mycket vatten om de torkat så har du vattnat för lite. Ställ in den i badrummet för extra vattenånga (från duschen mm) och låt den stå i vattenbad ett kort tag. Låt den aldrig torka ut helt, den skall vara lite blöt hela tiden.
Citera
2008-12-27, 12:49
Medlem
Octavianuss avatar
har du haft en julgran inne, så kanske det är den som är boven. Vissa växter gillar inte julgranslukt och vissnar.
Citera
2008-12-28, 00:42
Medlem
Den tål inte kyla heller så du kan inte ha den i drag eller vid ett öppet fönster.
Citera
2008-12-28, 14:37
Medlem
Min murgröna tål drag!
Citera
2008-12-29, 13:08
Medlem
Lord_Trenchcoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Om bladen gulnat så är det för mycket vatten om de torkat så har du vattnat för lite. Ställ in den i badrummet för extra vattenånga (från duschen mm) och låt den stå i vattenbad ett kort tag. Låt den aldrig torka ut helt, den skall vara lite blöt hela tiden.

Ok, men om de både gulnat och torkat då?

Och ja, det är min första egna krukväxt, så jag är lite clueless här. Men den har ju klarat sig i ett år utan problem innan...
Senast redigerad av Lord_Trenchcoat 2008-12-29 kl. 13:11.
Citera
2009-01-05, 22:42
Medlem
Hörde om en tjej som hade en bonzai som hon behandlade ytters omsorgsfullt. När hennes kille kom på att hon vart otrogen hällde han ett mycket starkt ogräsmedel så trädet stendog till tjejens stora förvåning.

Kan de va något sånt som drabbat din växt?
Citera
2009-01-06, 00:40
Medlem
Baalzamons avatar
Vad är det för en murgröna då? Är det en helt vanlig så växer dom ju vilt utomhus så nog tål dom kyla och drag. Däremot måste dom i såna fall ha vinterkyla. Men är det någon sorts special-murgröna för inomhusbruk så vet jag inte vad det kan vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in