• 1
  • 2
2008-12-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Det står i bibeln inte i koranen.

Onani är ett omtvistat ämne bland islams lärda. En del anser att det är haram och en annan anser att det är makrouh (ogillad) och en del anser det är halal.

Det skiljer sig alltså beroende på vilken typ av muslim man är, sunni eller shia?
Ifall man skulle fråga de högre imamerna, undrar man man skulle få för svar...
Citera
2010-08-01, 18:54
Bannlyst
Jag onanerar, och jag är muslim. Har inte hört att det är haram, men jag tror det ogillas.
Citera
2010-08-04, 21:40
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Jag onanerar, och jag är muslim. Har inte hört att det är haram, men jag tror det ogillas.

Roligt sätt att starta ett inlägg

Jag har hört att det är haram utom om man är rädd att man annars kommer ha sex(utanför äktenskapet) för sunnis. Shia är nog helt emot tror jag.
Citera
2010-08-24, 12:27
Medlem
Salman al awdah svarar:

Citat:
The ruling on masturbation is a matter of disagreement. Some scholars say it is lawful, others say it is not preferred, while a third group of scholars says that it is unlawful.

http://en.islamtoday.net/node/1513
Citera
2021-02-02, 16:38
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag förstår att det för personer som ännu inte nått puberteten, så är onani lite fniss-roligt och skrämmande på samma gång, så det lätt blir så att man skojar om det.

Och jag förstår också att en del är rädda för muslimer och speciellt muslimska män, så man måste hitta på saker om dessa.

Nu är detta religionsforumet så dessa skämt och "skämt" hålles helst borta härifrån.

Frågan var allvarligt ställt - och en handfull har klarat av att svara på den, så vi håller den nivån.

Gissar ni, eller har åsikter om omskärning, amerikaner, jesus eller slaveri, så låter ni helt enkelt att svara i den här tråden.

OT raderat.

Varningar kan komma att delas ut till de som tror att jag skämtar.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in