Tack för ett snabbt svar
Japp dem är dyrare ,men fick ett fint erbjudande från en grossist (Dahl) så jag testade beställa hem ett 40 tal för test ,inga chefer som sagt något....
Tycker mig märka att det inte är lika många rör som är utbrända vid dem tillfällen man besöker lokalen ,men som sagt tiden får utvisa hur det blir.
Ursprungsfelet vilket tyvärr är vanligt är ju att elfirmorna monterat rörelsevakter -trappautomater med åt helsike för kort brinntid.Vanliga lysrör skall ju brinna minium 30 minuter har jag förr mig för att undervika en allt för kraftig nedgång i livslängden.
Skräck exemplet jag hade på jobbet var ett nybygge (1998) där vanliga lysrör satt överallt i trapphus och källare ,tror du inte idioterna monterade trappautomater med max brinntid på 5 minuter!!!
Helvete vad lysrör vaktmästern bytte där första året innan vi fick idiotfirman till att kostnadsfritt bytta till automater med 30 minuters brinntid (fanns inga med längre brinntid) Efter detta håller dem betydligt bättre men inte tillfredställande ,men vad fan gör man.....