Tjenare. min hårddisk har sagt upp sig på min acer aspire, då undrar jag om man kan köpa vilken hårddisk som hälst i elektronikaffärerna? Och om det är svårt att byta? (dålig på datorer)
Senast redigerad av postis_per 2008-12-23 kl. 12:15.
Tjenare. min hårddisk har sagt upp sig på min acer aspire, då undrar jag om vilken hårddisk som hälst som man kan köpa i elektronikaffärer passar? Och om det är svårt att byta? (dålig på datorer)
Vill inte vara någon gnällgubbe men vi har ett forum under namnet "hårdvara". Där ställs med fördel frågor gällande köpråd. För övrigt så vore det kanske bra att nämna vilket storlek på hdd du vill ha etc.
Det enda du behöver ta reda på är om din 2.5" disk har ATA eller SATA-anslutning. Vet du inte skillnaden tar du med dig disken när du ska handla, typ kjell.com. Oftast sitter den under ett fastskruvat lock på undersidan av den bärbara. Enkelt att byta om du vet skillnaden mellan kryss- och spårskruv.
Vill inte vara någon gnällgubbe men vi har ett forum under namnet "hårdvara". Där ställs med fördel frågor gällande köpråd. För övrigt så vore det kanske bra att nämna vilket storlek på hdd du vill ha etc.
Okej ledsen, jag har inte jätte höga krav på storleken.
Det enda du behöver ta reda på är om din 2.5" disk har ATA eller SATA-anslutning. Vet du inte skillnaden tar du med dig disken när du ska handla, typ kjell.com. Oftast sitter den under ett fastskruvat lock på undersidan av den bärbara. Enkelt att byta om du vet skillnaden mellan kryss- och spårskruv.
Är det nån som vet om jag har ATA eller SATA-anslutning på min dator? Det är en Acer Aspire T140-JB7X 160 GB minne på HDD. Asså en stationär dator
Nån som kan rekommendera en bra steg-för-steg guide för att byta en befintlig hårddisk på en stationärdator? Både operativsystem och diverse program finns på hårddisken och allt skall följa med till den nya.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!