2008-12-23, 01:56
Medlem
Melongrasss avatar
Jag både snusar och dricker kaffe (Nej, jag tänker inte lägga av med det på ett bra tag) och jag har missfärgningar på tänderna, vilket jag inte trivs med.

Har kollat runt lite på diverse tandblekningsprodukter och till slut hittade Clinomyn som är en slags tandkräm som "Tar skonsamt bort missfärgningar och fläckar på tänderna orsakade av tobak, kaffe, te och vin. " och den säljs bla. på apoteket.

Personligen tycker jag det låter som en kanonprodukt för mig som både snusar och dricker kaffe, men jag skulle vilja ha lite synpunkter från folk som har testat det.

Är det en effektiv produkt? Hur långt tid tog det innan du såg resultat? osv. osv.

Här är länken till apotekets hemsida:

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=100100&prodinfotype =&showBuy=true&action=showProdInfo

Tack på förhand! (Hoppas dessutom att jag la tråden i rätt forum)

/ Melongrass
Citera
2008-12-23, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Jag både snusar och dricker kaffe (Nej, jag tänker inte lägga av med det på ett bra tag) och jag har missfärgningar på tänderna, vilket jag inte trivs med.

Har kollat runt lite på diverse tandblekningsprodukter och till slut hittade Clinomyn som är en slags tandkräm som "Tar skonsamt bort missfärgningar och fläckar på tänderna orsakade av tobak, kaffe, te och vin. " och den säljs bla. på apoteket.

Personligen tycker jag det låter som en kanonprodukt för mig som både snusar och dricker kaffe, men jag skulle vilja ha lite synpunkter från folk som har testat det.

Är det en effektiv produkt? Hur långt tid tog det innan du såg resultat? osv. osv.

Här är länken till apotekets hemsida:

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=100100&prodinfotype =&showBuy=true&action=showProdInfo

Tack på förhand! (Hoppas dessutom att jag la tråden i rätt forum)

/ Melongrass

Wow, aldrig hört talas om! Skulle man själv behöva... Men skulle gissa på att tänderna inte direkt blir kritvita men jag litar alltid på Apotekets grejer så det blir nog bättre!
Citera
2008-12-23, 02:04
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilia
Wow, aldrig hört talas om! Skulle man själv behöva... Men skulle gissa på att tänderna inte direkt blir kritvita men jag litar alltid på Apotekets grejer så det blir nog bättre!

Nej, kritvitt resultat kan vi nog utesluta.

Men en förbättring som märks kan man ju hoppas på
Citera
2008-12-23, 14:56
Medlem
Melongrasss avatar
Jag var nere på apoteket och inskaffade mig en tub idag.

Det kom massa "skum" när man borstade och det kändes riktigt fräscht efteråt.

Jag återkommer om/när jag börjar märka resultat.
Citera
2008-12-23, 22:12
Medlem
Opaques avatar
Sedan jag skaffade eltandborste blev det mycket vitare och renare tänder med samma tandkräm som jag hade än med en vanlig handborste.
Citera
2009-05-16, 12:51
Medlem
Fettogubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Jag var nere på apoteket och inskaffade mig en tub idag.

Det kom massa "skum" när man borstade och det kändes riktigt fräscht efteråt.

Jag återkommer om/när jag börjar märka resultat.

Hur gick det nu då?
Citera
2009-05-16, 14:16
Medlem
ivanrebroffs avatar
Ska bli intressant att få höra resultatet
Citera
2009-06-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Ska bli intressant att få höra resultatet

köpte Dentosal och Clinomyn igår fått höra att den ger bra resultat.. nån som testat ännu? :P
Citera
2009-06-27, 23:43
Medlem
Nennenes avatar
Har använt Clinomyn i en jäkla massa år. Det är ganska många som tycker att jag har vita tänder.

Kanske jag hade haft det även med en annan tandkräm?
Jag köper alltid Clinomyn på Ica eller i någon annan affär för apoteket är
några kronor dyrare och så slipper jag gå till två ställen.

Har testat ett fåtal ggr att använda Listerine efter tandborstningen men det bränner som eld i truten då!
Citera
2009-07-22, 01:02
Medlem
Fun_Universitys avatar
Hörrö Melongrass, avge rapport nu. Köpte Clinomyn för ca 1 vecka sedan, har ännu inte märkt någon skillnad. Skulle tagit en före-bild så jag hade något att jämföra med. Får ta en nu
Citera
2009-11-13, 03:35
Medlem
sinzs avatar
mja

Använt den där jäveln ett par månader, tycker de funkar helt okej som sagt tidigare i tråden kan man ju inte förvänta sig kritvitt men vafan bättre i alla fall!

MEN var hos tandläkaren förra veckan och fick en ny tid igår med en 40 min lång tortyr i form av att dom skrapade tandsten i hela käften! Fy helvete, aldrig haft några problem med tänderna förut i hela mitt liv..
Vet dock inte om det har någonting med den nya tandkrämen men med tanke på att jag borstar 2-3 ggr om dagen så kan det ju vara så.. Ska försöka komma ihåg att fråga vad dom tycker om den tandkrämen på nästa besök på torsdag!

/Sinz
Citera
2009-11-13, 04:33
Medlem
Fun_Universitys avatar
Varning (?)

Bra att du postade sinz, hade totalt glömt tråden

Var hos tandläkaren för ca 3 månader sedan, och jag berättade att jag hade köpt denna tandkräm. Hon sa till mig att den visst funkar, men det är inte rekommenderat att använda den, då den sliter något förskräckligt på tand och tandkött, och tandköttet växer inte tillbaka. Är man över 40 och röker/snusar mycket, då kan denna vara ett hjälpmedel, men då max en gång per dag så man inte skadar sig själv.

Detta är inte alla tandläkares ståndpunkt, utan hennes personliga, på den punkten var hon mycket tydlig. Hon hade själv arbetat med personer som fått skador på tandköttet efter överanvändning, men det är upp till var och en att ta ställning.

Bara rapporterar vad jag fick veta, ni gör som sagt vad ni vill, men ville bara ge en liten "heads-up".
Senast redigerad av Fun_University 2009-11-13 kl. 04:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in