2012-12-05, 22:57
Medlem
Det finns väldigt många män som faller offer för kvinnans temperament men inte anmäler (vad finns det att anmäla) psykisk skada eller depression. Både män och kvinnor blir särbehandlade beroende på vad man pratar om, så problemet ligger egentligen i att vissa kvinnorna har glömt vad själv essensen
i kvinnorörelsens kamp är JÄMLIKHET. Det finns feminister som tror att det är ett skyttegravs-krig som går ut på att flytta fram gränsen och slutligen erövra den andra sidan som i detta fallet är patriarkatet och byta regim till matriarkat. Jag tycker inte att det ska finnas lika många kvinnliga VD:N för storföretag som det finns män. För jag tror att vi lever i en globaliserad värld där alla företagen vill vara bäst och om ett företag får välja mellan att ha en jävligt skarp kvinna eller en trög man så väljer man självklart det starkaste kortet (vilket blir kvinnan i detta fall) för att vara så konkurrenskraftiga som möjligt. Och jag tror att själva marknaden vet hur många procent kvinnor respektive män det ska finnas i varje bransch.
Men att män får mer pengar för samma jobb är väldigt beklagligt.
Man kan ju inte begära att det i varje fotbolls lag ska finnas 50% kvinnor bara för att det ska vara jämställt eller hur?
Män är bättre än kvinnor på det mesta och det är inte en slump eller hur?
OKi vi är bättre på alla sporter bara för att vi är fysiskt starkare men vad händer med alla andra kamper där fysiskt styrka inte spelar in, hmmmm som schack, biljard, motorsport, matlagning, osv
Det är likadant med drömmar man kan drömma om mycket men när man vaknar måste man vara en realist eller hur??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in