Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-22, 20:48
Medlem
Jag undrar hur man ändrar namnet på hårddisken, alltså C:\ . Nu heter det mitt namn&mitt ex namn men jag vill ta bort det så att det endast står mitt namn. Ta ett enkelt exempel som när jag ser på en film i VLC så står det längst ner var filen kommer ifrån, C:\Documents and settings\mitt namn&mitt ex namn\ med mera.. Är Ni med på vad jag menar? Hur lyckas jag göra följande? Måste jag ominstallera hela daton? Väldigt tacksam för hjälp.
Citera
2008-12-22, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jippa
Jag undrar hur man ändrar namnet på hårddisken, alltså C:\ . Nu heter det mitt namn&mitt ex namn men jag vill ta bort det så att det endast står mitt namn. Ta ett enkelt exempel som när jag ser på en film i VLC så står det längst ner var filen kommer ifrån, C:\Documents and settings\mitt namn&mitt ex namn\ med mera.. Är Ni med på vad jag menar? Hur lyckas jag göra följande? Måste jag ominstallera hela daton? Väldigt tacksam för hjälp.

Du kan enkelt byta namn på enheten genom att öppna Utforskaren, gå in på "Den Här Datorn", högerklicka på enheten och välj "Byt namn".

Vad gäller att byta namn på din profil, så är det allra enklaste sättet att skapa en ny användare och sedan kopiera över inställningar/användardata från den gamla profilen till den nya.

Här är en länk som förklarar hur du går till väga:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=811151
Citera
2008-12-22, 21:20
Bannlyst
korspostning är kul, men inte tillåtet
Citera
2008-12-22, 21:35
Medlem
tack för hjälpen. allt går med lite vilja (och vaselin) ha de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera