2011-05-20, 18:29
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Därför att inte alla droger har samma effekt på alla människor.

Det är sant det du skriver. Flunitrazepam är en gammal benzodiazepid som inte är optimal för många (om det nu finns något sådant som en optimal insomningstablett?). Jag har förstått att den inte är förstahandsvalet för många läkare att skriva ut vid sömnbesvär.

Min läkare, som förövrigt är en gentleman av den gamla skolan, frågade mig om jag kände till Rohypnol. Jag svarade ärligt och sa att jag tänkte på äldre tiders medicin. Därefter hade vi ett kort samtal om flunitrazepam och att det kanske vore någonting man kunde prova i mitt fall. Han sa även att det inte är alltför ovanligt att patienter, ofta med känd bakgrund av missbruk, ofta vill få just detta preparat utskrivet. Jag har hela tiden varit "ärlig" med honom och förklarade att jag av och till brukat hallucinogener såsom psilocybin och LSD. Jag tror att ärlighet varar längst, plus det att man får en bra kontakt och ett bra förtroende för sin läkare.
Citera
2011-06-04, 07:27
Medlem
singularitets avatar
Jag måste bara bumpa denna tråd för att förklara hur dålig flunitrazepam är.

T rohypnol lever endast på sitt gamla rykte. Ungefär som den där populära tjejen på högstadiet som aldrig blev något. När jag var kring 15 så pratade alla om om flunitra och hur coolt det var. Men det är en gammal benzo som inte gör jobbet. Tog 4 st ikväll och blev självklart lullig. Dock absolut ingen skönare känsla än ett sexpack folköl, dock med den nackdelen att jag somnade i 4 timmar för att vakna upp spiknykter. Så för en ung människa så gör den inte ens jobbet att låta en sova natten ut. Nu har jag gett mitt omdöme om denna halvskitbenzo.
Citera
2011-06-05, 15:09
Medlem
Dexicons avatar
Jag joinar Alltid lika skön. Dock har jag aldrig kunnat sova på de små utan att ta till andra benzon eller sömngivande antihistaminer. Poängen är iaf att jag älskar flunitra, mycket klassisk och potentbenzo, längtar till varje kväll jag kan ta några, och bli mer ångest fri än på "bara" mina Xanor.
Citera
2011-06-10, 23:19
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexicon
Jag joinar Alltid lika skön. Dock har jag aldrig kunnat sova på de små utan att ta till andra benzon eller sömngivande antihistaminer. Poängen är iaf att jag älskar flunitra, mycket klassisk och potentbenzo, längtar till varje kväll jag kan ta några, och bli mer ångest fri än på "bara" mina Xanor.

Då har du inte testat riktig narkotika såsom amfetamin eller heroin. Flunitrazepam gör en dåsig, lite yrsel och lite flummig. Men det är allt. Det är ingen kraftig drog (2 - 5 tabletter.) Möjligtvis ett substitut för folköl.
Citera
2011-06-10, 23:34
Medlem
Salmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Då har du inte testat riktig narkotika såsom amfetamin eller heroin. Flunitrazepam gör en dåsig, lite yrsel och lite flummig. Men det är allt. Det är ingen kraftig drog (2 - 5 tabletter.) Möjligtvis ett substitut för folköl.
Men är det inte typ så med alla benzos: har man ingen ångest är de i stort sett helt verklningslösa... Det är själva ångestlindringen som är grejjen. Av alla gaba droger jag testat är alkohol den som funkat absolut bäst, de andra har bara kännts som dåliga substiut.
Citera
2011-06-10, 23:46
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salmon
Men är det inte typ så med alla benzos: har man ingen ångest är de i stort sett helt verklningslösa... Det är själva ångestlindringen som är grejjen. Av alla gaba droger jag testat är alkohol den som funkat absolut bäst, de andra har bara kännts som dåliga substiut.

Håller med dig. Alkohol är en rätt skön drog. Benzo blir man bara dåsig av. (oavsett vad det är för benzo)
Citera
2011-06-11, 00:03
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Håller med dig. Alkohol är en rätt skön drog. Benzo blir man bara dåsig av. (oavsett vad det är för benzo)

Stämmer inte för mig. Jag blir fokuserad och praktiskt och socialt inriktad. Flunitrazepam förintar ångest bättre än någonting annat för mig, men gränsen är hårfin mellan ångestlindring och det du beskriver - dåsig folkölskänsla. Kanske är den gränsen extra subtil för just flunisar.

Det är för övrigt inte en renodlad hypnotika, utan ett anxiolytika, men det är egentligen bara terapeutiska beteckningar/indikationer. Ta triazolam, den är potent med kort halveringstid (snabb peak) vilket är optimalt att sova på, men kemiskt är detta släkte inte särskilt olika. Jag ser inte flunitrazepam som det bästa alternativet vid grava sömnbesvär (för det är vafan det ska röra sig om, inte att det tar tio minuter att somna om man inte har sin nalle). Skulle vara intressant att veta varför midazolam inte finns i tablettform i Sverige.
Citera
2011-06-11, 15:06
Bannlyst
Älskar Flunitrazepam (Rohypnol) kommer fortfarande ihåg min 1 tablett var då 19 år idag 33 har ätit dem sedan dess!
Som att beskriva pricken över i:et för mig ! Allt föll på plats ,blev kreativ ,social mer verbal ja allt riktigt utan den riktiga verkan som var för sömn...men det funka ju om jag la mig

Hade det inte vart för denna medicin hade jag nog inte haft det jobb jag har idag ,gick in med ett självförtroende som hette duga ,de ringde direkt efter o sa du har jobbet hehe

Hur som helst för mig den bästa bensodiazepien
Citera
2011-06-15, 11:32
Medlem
masterior26s avatar
Har 5 st flunitrazepam 1mg och 2 st xanor 1mg hur blir det att blanda dom eller räcker det kanske att bara slänga i sig flunitrazepamen eller gör dom 2 xanor någon större effekt?
Citera
2011-06-15, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Har 5 st flunitrazepam 1mg och 2 st xanor 1mg hur blir det att blanda dom eller räcker det kanske att bara slänga i sig flunitrazepamen eller gör dom 2 xanor någon större effekt?

Jag hade tagit 2st Flun och 1 Xanor så du har till nästa kväll också myyys! men Xanor kan pajja myset, det brukar den göra för mig, kan få för mig att dra o köpa öl och festa typ :/ men på bara 1 xanor är det nog lugnt
Citera
2011-06-15, 19:48
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkey99
Jag hade tagit 2st Flun och 1 Xanor så du har till nästa kväll också myyys! men Xanor kan pajja myset, det brukar den göra för mig, kan få för mig att dra o köpa öl och festa typ :/ men på bara 1 xanor är det nog lugnt

Jag slängde i mig alla och det funkade helt ok, nu åt jag 10 xanor för 2 dagar sen så jag blev inte fluddrar precis bara lite skön och go i kroppen som man blir av benso =)
Citera
2011-06-17, 22:53
Medlem
torhjelpes avatar
saknar dom gamla tiderna. fan på 90 talet så fanns det ju roppar överallt att handla. finns ingen bättre sömntablett för mig än just roppar. så ruskigt utvilad dagen efter på dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in