2008-12-22, 14:43
Medlem
Tjena.

Jag har Mozilla firefox som standard webbläsare. Jag får upp pop ups en gång var 5:te minut. Om jag sitter och spelar Cs som är ett spel som man verkligen inte vill bli störd av. Så kommer den där rackarns pop uppsen upp och gör så jag tabbas ner automatiskt. Och det kommer upp massa reklam skit, och det jag inte förstår är att det kommer upp med Internet Explorer och jag har ju Mozilla som stardard.

Vad ska jag göra för att det ska sluta komma upp en massa skrot? Ska jag ta bort Internet Explorer från datorn? Tack för hjälp!
Citera
2008-12-22, 14:47
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyabbe
Om jag sitter och spelar Cs som är ett spel som man verkligen inte vill bli störd av.
Nej, det har du helt rätt i!
Citat:
Ska jag ta bort Internet Explorer från datorn? Tack för hjälp!
Det kan du inte. Ditt problem beror på snarare på att din dator är nedlusad av spy/adware. Gör ordentliga genomsökningar och rensningar. Hur det går till hittar du lätt instruktioner för genom att söka lite här eller på Google.
Citera
2008-12-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det kan du inte. Ditt problem beror på snarare på att din dator är nedlusad av spy/adware. Gör ordentliga genomsökningar och rensningar. Hur det går till hittar du lätt instruktioner för genom att söka lite här eller på Google.

Det är ju så här att jag har gått igenom Adaware flera gånger. Jag har gått igenom Malwarebytes flera gånger. Och jag städar med CCleaner varje dag innan jag stänger av min dator. Nå mer lär väl inte behövas?
Citera
2008-12-22, 15:05
Medlem
agnes avatar
Någon som jag inte tyckte stod i klartext iallafall var om du hade din webbläsare igång under tiden du spelade?
Citera
2008-12-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agne
Någon som jag inte tyckte stod i klartext iallafall var om du hade din webbläsare igång under tiden du spelade?

Inte Internet Explorer. Mozilla har jag ofta igång. Men det har pågått i månader men inte orkat gjort något åt det. Så jag försöker ta tag i det nu.
Citera
2008-12-22, 15:29
Medlem
Sök igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware.
Citera
2008-12-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-Gage
Sök igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware.

Läs första inlägget
Citera
2008-12-22, 15:30
Medlem
micaeles avatar
Ditt problem är en målande beskrivning av adware, så vad du än har gjort hittills är inte tillräckligt för att bli av med skräpet.
Citera
2008-12-22, 15:47
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Inte Internet Explorer. Mozilla har jag ofta igång. Men det har pågått i månader men inte orkat gjort något åt det. Så jag försöker ta tag i det nu.
Har du Mozilla igång under tiden du spelar? Eller har du ingen webbläsare startad alls? Har nån igång är ju svaret ganska enkelt.. Annars tycker jag att du formaterar datorn och ger fan i att installera skitprogram och trycker JA TACK när du installerar bra saker eller surfar porr på nätet CCleaner och sånt råder jag dig från att använda faktiskt, ren bullshit.
Citera
2008-12-22, 16:19
Medlem
927s avatar
Citat:
Läs första inlägget

och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto