• 1
  • 2
2008-12-22, 13:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Om ni hittar något med den där ikonen som går att relatera till en säkerhetsbrist eller liknande så får en mod flytta tillbaks tråden. Som det ser ut nu försöker ni bara identifiera en Windowsapplikation.

IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-12-22, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MerBlues
Prova Revo Uninstaller , läste om programmet i en datatidning häromdagen, och tydligen ska det finnas någon funktion att man med ett "kikarsikte" kan peka på en ikon vid klockan så får man fram vad det är för program, och möjlighet att avinstallera det.

http://www.revouninstaller.com/

You can use an innovative "Hunter mode" to uninstall, kill and delete programs. Uninstall unwanted programs just by aiming on their window or icon

Tankade ner programmet som du sa, men hittar ej något "kikarsikte" funktion! Programmet verkar mer vara ett program som liknar ungefär som windows lägg till/ta bort program och även likt kör/msconfig/autostart funktionen.
Tack ändå för din hjälp!
Citera
2008-12-22, 16:59
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbroflovski
Tankade ner programmet som du sa, men hittar ej något "kikarsikte" funktion!
Hur kan du missa den stora gröna radarikonen i menyraden, som stilfullt ståtar med 'Hunter Mode'?
Citera
2008-12-22, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Hur kan du missa den stora gröna radarikonen i menyraden, som stilfullt ståtar med 'Hunter Mode'?

använde den, men kom inte upp något "kikarsikte" och tryckte även på ikonen nere till höger efter jag tryckt in huntermode, men inget hände?
Citera
2008-12-22, 18:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbroflovski
använde den, men kom inte upp något "kikarsikte" och tryckte även på ikonen nere till höger efter jag tryckt in huntermode, men inget hände?
I mitt fall försvinner huvudfönstret, och kikarsiktet (som är väldigt tydligt) placerar sig på skrivbordet. Du tar tag i detta och drar runt det för att se vilka processer som gömmer sig bakom ikoner och annat djävulstyg.
Citera
2008-12-22, 18:50
Bannlyst
Citat:
I mitt fall försvinner huvudfönstret, och kikarsiktet (som är väldigt tydligt) placerar sig på skrivbordet. Du tar tag i detta och drar runt det för att se vilka processer som gömmer sig bakom ikoner och annat djävulstyg.

Inte i mitt fall? :O

Du kan inte slänga in en print? :O
Citera
2008-12-22, 19:01
Bannlyst
Citat:

Sådär, tankade ner en annan version av programmet då fick jag upp kikarsiktet programmet det visade sig vara, var Bredbandsbolaget Servicecenter, konstigaste logon från dom jag någonsin skådat, avinstallerade iaf det och nu är den borta Tack ALLA!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in