2008-12-21, 21:41
Medlem
Takeshis avatar
Tja.
Håller på med ett projektarbete i skolan och jag har som uppgift att klippa ihop lite olika klipp från asiatiska filmer. Filmerna har jag, det är IMG-filer och när jag försöker få in dem i movie maker för att klippa lite så går det inte. Funkar ej med IMG-filer. Har googlat lite på olika converters men hittade inget som hjälpte mig. Någon som har en lösning på detta ?
Citera
2008-12-21, 22:39
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Tja.
Håller på med ett projektarbete i skolan och jag har som uppgift att klippa ihop lite olika klipp från asiatiska filmer. Filmerna har jag, det är IMG-filer och när jag försöker få in dem i movie maker för att klippa lite så går det inte. Funkar ej med IMG-filer. Har googlat lite på olika converters men hittade inget som hjälpte mig. Någon som har en lösning på detta ?
Prova att döpa om dom till .iso och öppna dom med vlc (bara en tanke)
Citera
2008-12-21, 23:25
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Prova att döpa om dom till .iso och öppna dom med vlc (bara en tanke)

Jag behöver klippa ut scener ur filmerna och få ihop det till ett eget klipp som man sen visar upp i skolan.
Citera
2008-12-21, 23:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Jag behöver klippa ut scener ur filmerna och få ihop det till ett eget klipp som man sen visar upp i skolan.
Det är väl bara att packa upp img/iso filen till individuella videofiler, troligtvis är det .vob Kolla med t.ex. MagicISO vad som finns i .img/.iso filen Sedan kan du väl ta lämplig .vob fil (om det är i det formatet) och klippa ur den sekvens du vill ha ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in