vad har hänt med min dator? numera peakar cpu´n på 100% nästan konstant även om jag bara har explorer öppet. i aktiviteshanterarens är det just explorere som rockar runtpå mellan 40 och 70 % oavbrutet. vad kan det vara?
Du, har fått ett virus eller liknande. Installera om Windows! Då kan du vara säker på att allt skit försvinner, du får en ny snabb dator utan trassel. Dock bör du veta vad du gör/låta någon som vet hur det går till göra det.
Du, har fått ett virus eller liknande. Installera om Windows! Då kan du vara säker på att allt skit försvinner, du får en ny snabb dator utan trassel. Dock bör du veta vad du gör/låta någon som vet hur det går till göra det.
Lycka till!
Mitt tips är att INTE formatera om datorn i onödan. Kör igenom lite program så som, nod32, trendmicro.com, spybot search & destroy t ex. Förhoppningsvis kommer infektionen hittas och kunna tas bort utan att formatera datorn.
off topic men ändå, hur får man tag på en formaterings skiva? har letat som fan och mina kompisar vet inte ens vad ja snackar om så att dom lär ju inte sitta på någon, skulle verkligen behöva formatera om men som sagt får inte tag i nån skiva snälla hjälp
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!