2008-12-21, 21:39
Medlem
vad har hänt med min dator? numera peakar cpu´n på 100% nästan konstant även om jag bara har explorer öppet. i aktiviteshanterarens är det just explorere som rockar runtpå mellan 40 och 70 % oavbrutet. vad kan det vara?
Citera
2008-12-22, 00:21
Medlem
RideHards avatar
Det allra första du ska göra är att virussöka igenom datorn.

Mvh
Citera
2008-12-22, 00:37
Medlem
THEEMPERORs avatar
Du, har fått ett virus eller liknande. Installera om Windows! Då kan du vara säker på att allt skit försvinner, du får en ny snabb dator utan trassel. Dock bör du veta vad du gör/låta någon som vet hur det går till göra det.

Lycka till!
Citera
2008-12-22, 03:38
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEEMPEROR
Du, har fått ett virus eller liknande. Installera om Windows! Då kan du vara säker på att allt skit försvinner, du får en ny snabb dator utan trassel. Dock bör du veta vad du gör/låta någon som vet hur det går till göra det.

Lycka till!
Mitt tips är att INTE formatera om datorn i onödan. Kör igenom lite program så som, nod32, trendmicro.com, spybot search & destroy t ex. Förhoppningsvis kommer infektionen hittas och kunna tas bort utan att formatera datorn.
Citera
2008-12-22, 16:47
Medlem
off topic men ändå, hur får man tag på en formaterings skiva? har letat som fan och mina kompisar vet inte ens vad ja snackar om så att dom lär ju inte sitta på någon, skulle verkligen behöva formatera om men som sagt får inte tag i nån skiva snälla hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in