2008-12-21, 21:10
Medlem
Maximax999s avatar
Vem är mannen som det nu har varit råttegång med som skurit upp en häst som sedan avled i Dalarna? Han intervjuades i insider för ett par veckor sedan och hade en hel del på sitt samvete som han nekade till
Citera
2008-12-21, 21:33
Medlem
Maximax999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximax999
Jag menar inte honom. Jag menar han som antagligen gjort detta i sexuellt syfte och sedan skurit en ponny så den dog. Han som var misstänkt och som rättegången nu är genomförd med intervjuades i Insider och var dömd för ngra saker innan jag tror bla. att det var kvinnomisshandel som han också hade en bra bortförklaring mot. Vem är han?
Här står det om det i tidning
http://www.dt.se/nyheter/avesta/article267786.ece
Citera
2008-12-22, 00:08
Medlem
Svithjods avatar
Brodern till psykot bor i Västanhede, en liten by utanför Avesta, där vidrigheterna utspelade sig.
Gärningsmannen har tydligen konverterat till Islam när han intervjuades av TV3 så gav han inte direkt ett slugt intryck.
Sluten psykiatrisk vård på obestämd tid vore väl melodin.
Citera
2008-12-22, 12:01
Medlem
Ch..s..r N..l.s.n född 1966, uppvuxen i Hallstahammar. Bor nu i Linköping.
Domen klar idag i Falu tingsrätt, bara att ringa dit och få ut den.
Citera
2008-12-22, 20:51
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Christer Nilsson, född 1966-05-12 och hemmahörande i Linköping (med skyddad personuppgift) åtalades i Falu tingsrätt för att ha fört in föremål i en ponnys ändtarm och slida.
Christer Nilsson dömde till sex månaders fängelse för grov skadegörelse och djurplågeri.
[...]
Falu tingsrätten skriver i sin dom att det starkaste beviset är DNA-undersökningen av sperma som påträffats i spiltan. Den har konstaterats komma från Christer Nilsson.
http://frianyheter.wordpress.com/2008/12/22/sex-manaders-fangelse-for-christer-nilsson/

Han kom alldeles för billigt undan enligt mig.

Edit: Han heter förövrigt Hans Christer Hussein Nilsson nu.
Senast redigerad av BoISaren 2008-12-22 kl. 21:01.
Citera
2008-12-22, 21:26
Medlem
Hela domen kan läsas här!

http://www.kriminellt.com/doverholt/silvers_mordare.pdf

//Suss
Citera
2008-12-22, 21:58
Medlem
Jungas avatar
Vilken galning!
Citera
2008-12-22, 22:11
Bannlyst
Hoppas de slår ihjäl honom. Mata han till tigrarna på Kolmården eller nåt sånt.
Citera
2008-12-22, 22:18
Medlem
Tirads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Hoppas de slår ihjäl honom. Mata han till tigrarna på Kolmården eller nåt sånt.

Tyvär kommer han vel hamna på nån speciell avdelning med sina likar så ihjälslagen lär han inte bli. Tyvärr får man vel säga.
Citera
2008-12-22, 22:24
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirad
Tyvär kommer han vel hamna på nån speciell avdelning med sina likar så ihjälslagen lär han inte bli. Tyvärr får man vel säga.
Och ute till sommarn igen när hästarna går på grönbete..
Citera
2008-12-22, 22:29
Medlem
Men vad anser ni som läst domen ang straffpåföljden då?

Maxstraff för djurplågeri i Sverige är 2 år och den här killen åkte in på 6 månader.
Då kommer tanken upp iaf för mig vad som egentligen krävs för att maxstraff påföljd ska tillämpas om ett så här pass grovt djurplågeri endast ger 6 månader?
Citera
2008-12-22, 22:38
Medlem
6 månader, det är ju sjukt lite.

Nu så är det väl inte samma sak att göra saker mot en häst som mot en människa..men en man som gör något sådant är sjuk och bör inte finnas ute bland folk utan bör låsas in på livstid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in