Vem är mannen som det nu har varit råttegång med som skurit upp en häst som sedan avled i Dalarna? Han intervjuades i insider för ett par veckor sedan och hade en hel del på sitt samvete som han nekade till
Jag menar inte honom. Jag menar han som antagligen gjort detta i sexuellt syfte och sedan skurit en ponny så den dog. Han som var misstänkt och som rättegången nu är genomförd med intervjuades i Insider och var dömd för ngra saker innan jag tror bla. att det var kvinnomisshandel som han också hade en bra bortförklaring mot. Vem är han?
Brodern till psykot bor i Västanhede, en liten by utanför Avesta, där vidrigheterna utspelade sig.
Gärningsmannen har tydligen konverterat till Islam när han intervjuades av TV3 så gav han inte direkt ett slugt intryck.
Sluten psykiatrisk vård på obestämd tid vore väl melodin.
Christer Nilsson, född 1966-05-12 och hemmahörande i Linköping (med skyddad personuppgift) åtalades i Falu tingsrätt för att ha fört in föremål i en ponnys ändtarm och slida.
Christer Nilsson dömde till sex månaders fängelse för grov skadegörelse och djurplågeri.
[...]
Falu tingsrätten skriver i sin dom att det starkaste beviset är DNA-undersökningen av sperma som påträffats i spiltan. Den har konstaterats komma från Christer Nilsson.
Men vad anser ni som läst domen ang straffpåföljden då?
Maxstraff för djurplågeri i Sverige är 2 år och den här killen åkte in på 6 månader.
Då kommer tanken upp iaf för mig vad som egentligen krävs för att maxstraff påföljd ska tillämpas om ett så här pass grovt djurplågeri endast ger 6 månader?
Nu så är det väl inte samma sak att göra saker mot en häst som mot en människa..men en man som gör något sådant är sjuk och bör inte finnas ute bland folk utan bör låsas in på livstid.