2008-12-22, 18:06
Medlem
miklons avatar
En förutsättning för att det ska kunna vara en konspiration är ju att det finns en viss omfattning på det hela, tycker jag i alla fall, annars handlar det ju bara om bedrägeri. En konspiration innebär ju att ett flertal personer går samman och handlar i det fördolda enligt en långsiktig plan, för att uppnå något syfte.

Frågan är ju om Guinness-bedrägeriet kan kvala in där.
2008-12-22, 18:48
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
En förutsättning för att det ska kunna vara en konspiration är ju att det finns en viss omfattning på det hela, tycker jag i alla fall, annars handlar det ju bara om bedrägeri. En konspiration innebär ju att ett flertal personer går samman och handlar i det fördolda enligt en långsiktig plan, för att uppnå något syfte.

Frågan är ju om Guinness-bedrägeriet kan kvala in där.
Indeed, satt och slöbläddrade lite och kände att ts behövde lite medhåll. Som sagt har jag ju inte läst tråden men av den här att döma så borde den inte låsts, tycker jag.
2008-12-22, 19:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Att man inte har vett att hålla käften
Jo, men nu är xismxist avstängd en vecka från forumet på Guinness begäran, så nu blir det lite lugn och ro över Jul
2008-12-23, 17:20
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
P.S Den kunde kanske ha fått leva vidare i Sista utvägen?
Tack så mycket för det, det är knappast du som behöver hantera trådskrället.

xismxist > Det är konstigt att du anser dig felaktigt behandlat när du hitintills inte presenterat ett vettigt argument till varför din tråd skulle fått vara kvar.
2008-12-23, 17:55
Bannlyst
Jag tycker också det är lite drygt ibland när mods inte ids flytta trådar och låser dom istället trots att det förs en diskussion i dom.
Ifs då blir det väldigt mycket jobb för mod att flytta trådar men det är väl ändå inte mer än nått enstaka klick istället för att låsa trådarna?

Detta ser man speciellt mycket av i tex humordelen där modsen låser varenda tråd som råkar hamna i fel subforum till humor istället för att flytta trådarna rätt.
2008-12-23, 18:13
Medlem
countingcrowss avatar
Möjligen att tråden hade flyttats till fysik/matematik så att xmist kunde få ro till slut
2008-12-23, 19:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Jag tycker också det är lite drygt ibland när mods inte ids flytta trådar och låser dom istället trots att det förs en diskussion i dom.
Ifs då blir det väldigt mycket jobb för mod att flytta trådar men det är väl ändå inte mer än nått enstaka klick istället för att låsa trådarna?

Detta ser man speciellt mycket av i tex humordelen där modsen låser varenda tråd som råkar hamna i fel subforum till humor istället för att flytta trådarna rätt.
Tanken är nog lite att folk förhoppningsvis lär sig att lägga trådarna rätt om de inte vill få dem raderade. En flytt är i sig innebär bara marginellt mer jobb än en stängning. Det är inte förrän en tråd i ämnet redan finns och de eventuellt ska slås samman som det börjar bli meck.
2008-12-23, 20:39
Medlem
johnny_viciouss avatar
Det här leder ju ingenstans, ansvarig moderator för tråden har svarat och det får räcka här innan det spårar ut.

Tråd låst.

//mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in