2008-12-21, 14:24
Bannlyst
Eftersom admin gjort klart för mej att denne helt oförklarigt inte kommer ändra på moderatorns felaktiga beslut återstår alltså endast detta.

Här är tråden som låstes: https://www.flashback.org/showthread.php?t=793815&page=62

två frågor på detta:
1. varför stängdes inte tråden direkt isåfall utan först efter 62 sidor om den nu var felplacerad?
2. varför flyttades inte tråden istället?
2008-12-21, 17:12
Medlem
El Zorros avatar
TS uppger sig ha gjort så som det står i sticky så jag låter denna leva. Psedudiskussion raderad.

/Mod
2008-12-22, 09:49
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Eftersom admin gjort klart för mej att denne helt oförklarigt inte kommer ändra på moderatorns felaktiga beslut återstår alltså endast detta.

Här är tråden som låstes: https://www.flashback.org/showthread.php?t=793815&page=62

två frågor på detta:
1. varför stängdes inte tråden direkt isåfall utan först efter 62 sidor om den nu var felplacerad?
2. varför flyttades inte tråden istället?

Först av allt, tråden är 19 sidor lång och hur lång en tråd är säger inget om dess kvalitet. Tråden var mest ett tjafsande fram och tillbaka kring ett foto på en hund med en diskmaskin i bakgrunden och det fanns inget i den som kan klassas som en konspiration. Ser inte heller att den passar i nåt annat forum.

Sen angående ditt sätt att "klaga" så kan det ju vara av värde för andra som läser detta att veta att ditt PM var skrivet med stora bokstäver och att du hotade med att spamma sönder andra trådar om jag/vi inte låste upp "din" tråd. Ett mkt otrevligt sätt att försöka få sin vilja igenom.

Läser man det du skriver så märker man att du ofta hasplar ur dig ostyrkta påståenden om moderatorer, att vi skulle vara styrda av Guiness Rekordbok (!) m.m. Vore kanske läge att tagga ner lite så du blir tagen på större allvar?

Mvh,

Oddball
Moderator i 'Konspirationer'
2008-12-22, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Först av allt, tråden är 19 sidor lång och hur lång en tråd är säger inget om dess kvalitet. Tråden var mest ett tjafsande fram och tillbaka kring ett foto på en hund med en diskmaskin i bakgrunden och det fanns inget i den som kan klassas som en konspiration. Ser inte heller att den passar i nåt annat forum.

Sen angående ditt sätt att "klaga" så kan det ju vara av värde för andra som läser detta att veta att ditt PM var skrivet med stora bokstäver och att du hotade med att spamma sönder andra trådar om jag/vi inte låste upp "din" tråd. Ett mkt otrevligt sätt att försöka få sin vilja igenom.

Läser man det du skriver så märker man att du ofta hasplar ur dig ostyrkta påståenden om moderatorer, att vi skulle vara styrda av Guiness Rekordbok (!) m.m. Vore kanske läge att tagga ner lite så du blir tagen på större allvar?

Mvh,

Oddball
Moderator i 'Konspirationer'

Tråden är 62 sidor, "Sidan 62 av 62"

Ni/du(läs moderatorer) ska skita fullständigt om vi som diskuterar hundens storlek gör det utifrån ett kyskåp, en potta, en tändsticksask, en människa, eller i det här fallet en diskmaskin som referens! Anser du att det inte finns nån konspiration skulle den kunna ha flyttats till husdjurstråden, eftersom en hund är ett husdjur.

Eftersom du stängt varenda tråd jag skapat som berört guinness så är det ett extremt känsligt ämne för dej!!
2008-12-22, 12:05
Medlem
El Zorros avatar
Hur många sidor en tråd är beror på hur många inlägg man har valt att visa per sida. För oss som har 40 inlägg/sida så är tråden 19 sidor lång.
2008-12-22, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Hur många sidor en tråd är beror på hur många inlägg man har valt att visa per sida. För oss som har 40 inlägg/sida så är tråden 19 sidor lång.

Låt gå för det då, den blir ändå lika stor, alldeles för stor för att man ska kunna köpa ursäkten "felplacering" som orsak för att låsa tråden.
2008-12-22, 13:46
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Eftersom du stängt varenda tråd jag skapat som berört guinness så är det ett extremt känsligt ämne för dej!!

Jag har låst en av trådarna och SLOB låste den andra. Känsligt ämne är det absolut inte men däremot enormt tramsigt för att inte säga fånigt. Tror du på allvar att jag, SLOB m.fl moderatorer är styrda av Guinness Rekordbok? Om svaret är 'ja' på den frågan borde du nog allvarligt fundera på att söka hjälp.
2008-12-22, 14:05
Bannlyst
Jag håller faktiskt med i det här.

Varför låsa tråden?

Om nu ett gäng nötter vill sitta och diskutera om en hund i en tråd, så varför ska dom inte få göra det?

Är man inte intresserad så klickar man inte på tråden utan läser andra trådar.

Låt dom tjafsa fram och tillbaka om dom nu vill det? är det inte det som är själva grunden för FB?

Så länge dom håller sig till sin egen tråd så borde detta inte vara ett problem för någon eller?

Även om nu vissa anser det vara "tramsigt" eller "fånigt"
2008-12-22, 14:24
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood
Jag håller faktiskt med i det här.

Varför låsa tråden?

Om nu ett gäng nötter vill sitta och diskutera om en hund i en tråd, så varför ska dom inte få göra det?

Är man inte intresserad så klickar man inte på tråden utan läser andra trådar.

Låt dom tjafsa fram och tillbaka om dom nu vill det? är det inte det som är själva grunden för FB?

Så länge dom håller sig till sin egen tråd så borde detta inte vara ett problem för någon eller?

Även om nu vissa anser det vara "tramsigt" eller "fånigt"

Det svarar jag gärna på. Den låstes i forumet 'Konspirationer' pga att den inte uppfyller kriterierna för en konspiration (den är inte ens i närheten). Att flytta den till 'Husdjur' tyckte jag inte var någon bra idé, xismxismist har redan en tråd där mankhöjd på hundar diskuteras (som inte är låst). Dessutom var tråden vi diskuterar rätt tramsig och hade mer utvecklats till en diskussion om TS oförmåga att ta till sig information och presentera hållbara fakta/källor på sina påståenden.

Det är bakgrunden, inte att jag är köpt av Guinness Rekordbok eller har några andra ljusskygga motiv...
2008-12-22, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det svarar jag gärna på. Den låstes i forumet 'Konspirationer' pga att den inte uppfyller kriterierna för en konspiration (den är inte ens i närheten). Att flytta den till 'Husdjur' tyckte jag inte var någon bra idé, xismxismist har redan en tråd där mankhöjd på hundar diskuteras (som inte är låst). Dessutom var tråden vi diskuterar rätt tramsig och hade mer utvecklats till en diskussion om TS oförmåga att ta till sig information och presentera hållbara fakta/källor på sina påståenden.

Det är bakgrunden, inte att jag är köpt av Guinness Rekordbok eller har några andra ljusskygga motiv...

Det snackas ju så mycket om konspirationsteorier och så i denna tråd och den andra tråden. Men vad är en konspiration?
2008-12-22, 14:32
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Det snackas ju så mycket om konspirationsteorier och så i denna tråd och den andra tråden. Men vad är en konspiration?
http://justfuckinggoogleit.com/
2008-12-22, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
http://justfuckinggoogleit.com/

Har sett den länken en förbannat massa gånger och inte fan hjälper den mig iallafall. Jag har sökt efter konspiration, men finner ingen riktig förklaring.

Kan det vara så att man nämner olika teorier på hur saker kan ha inträffat? Till exempel att Hitler sköt sig i munnen eller inte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in