2009-06-25, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbz
har ingen möjlighet att åka iväg, jag kan ju däremot försöka beräkna vikten av varan (det gäller en dator) och sen vad det blir med paketet. Skiljer det flera kg kan jag ju dra mig lite
Visst, men. varför skulle inte säljaren ha kollat upp vad den datorn väger enl. spec. och vägt upp sina egna tegelstenar?
Citera
2009-07-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmördare
Tjena

söker Estlands & Lettlands motsvarighet till Blocket eller ebay, nån som vet?

Mvh

http://www.osta.ee/lang/en/
Citera
2009-08-08, 13:50
Medlem
Shejkens avatar
Hittat scammer på blocket - hur varna andra?

Jag har (med största sannolikhet) hittat en scammer på blocket, hon kallar sig Erika Andersson hon vill sälja en Nokia n97 för 3500kr och har mailen Sexig-Brud@live.se.

Hon går inte med på nått annat än förskottsbetalning, eftersom att hon "verkligen behöver pengarna idag". Hon går inte heller med på att jag får åka och hämta mobilen hos henne.

Annonsen: http://www.blocket.se/vastmanland/Billigaste_N97_a_pa_blocket_passa_pa_22911094.htm? ca=10&w=3

Hur kan man varna andra? Kan inte alla som läser denna tråd skicka massa konstiga mail till henne eller nått?
Citera
2009-08-08, 13:51
Medlem
cammos avatar
Du ska naturligvis anmäla henne till blocket.se

(du har "anmäl" längst ned på sidan)
Citera
2009-08-08, 13:52
Medlem
d-.-bs avatar
anmäl henne till blocket och sök upp horan så hon får se på lite fb kuk.
Citera
2009-08-08, 13:55
Medlem
swebarbs avatar
precis anmäl fittludret, alltid när man säger man kan komma hämta självklart om det är scammer går ju inte detta.
Citera
2009-08-08, 13:58
Bannlyst
Jag drog iväg ett mail och fråga när jag kunde komma och kolla på mobilen.
Citera
2009-08-08, 13:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Jag har (med största sannolikhet) hittat en scammer på blocket, hon kallar sig Erika Andersson hon vill sälja en Nokia n97 för 3500kr och har mailen Sexig-Brud@live.se.

Hon går inte med på nått annat än förskottsbetalning, eftersom att hon "verkligen behöver pengarna idag". Hon går inte heller med på att jag får åka och hämta mobilen hos henne.

Annonsen: http://www.blocket.se/vastmanland/Billigaste_N97_a_pa_blocket_passa_pa_22911094.htm? ca=10&w=3

Hur kan man varna andra? Kan inte alla som läser denna tråd skicka massa konstiga mail till henne eller nått?

Du har bara en teori än så länge...
Citera
2009-08-08, 14:05
Medlem
Herrtrosas avatar
Sätter 500 spänn på att säljaren är en man. Sexig-brud@live.se - My ass. Förmodligen rör det sig också om en man som, så snabbt som möjligt, vill tömma din plånbok på pengar nu när han har tröttnat på att runka framför datorn
Citera
2009-08-25, 10:07
Medlem
Blocket

Hej!

Det är så att jag ska köpa en Iphone 3G, hittade en på blocket som säljer en 8 GB men han tar bara emot bud via mail. Jag bjuder 3000 för den och han säger 3200 så är den din. Så jag ber han skicka bilder på telefonen och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Jag säger att jag köper den och han vill att jag kontaktar han på telefon angående betalning osv. Vi kommer överens om att vi använder internetgirot, jag säger att jag kan föra över pengarna direkt. Lugn säger han, det tar vi på måndag. Igår väntade jag på att han skulle höra av sig så till slut ringde jag senare på kvällen men då har han mobilen avstängd. Samma sak idag, wtf? Ofta man stänger av mobilen när man kommit överens om att han ska höra av sig. Hur länge ska jag vänta på att han hör av sig innan jag avbryter hela affären? Har han ångrat sig eller vad? Ville bara prata av mig lite! Många tankar som far omkring i huvudet.
Citera
2009-08-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Hej!

Det är så att jag ska köpa en Iphone 3G, hittade en på blocket som säljer en 8 GB men han tar bara emot bud via mail. Jag bjuder 3000 för den och han säger 3200 så är den din. Så jag ber han skicka bilder på telefonen och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Jag säger att jag köper den och han vill att jag kontaktar han på telefon angående betalning osv. Vi kommer överens om att vi använder internetgirot, jag säger att jag kan föra över pengarna direkt. Lugn säger han, det tar vi på måndag. Igår väntade jag på att han skulle höra av sig så till slut ringde jag senare på kvällen men då har han mobilen avstängd. Samma sak idag, wtf? Ofta man stänger av mobilen när man kommit överens om att han ska höra av sig. Hur länge ska jag vänta på att han hör av sig innan jag avbryter hela affären? Har han ångrat sig eller vad? Ville bara prata av mig lite! Många tankar som far omkring i huvudet.
En polare köpte en för 2200 i butik förra fredan. Vet inte om det var något erbjudande dock
Citera
2009-08-25, 10:11
Medlem
Tycker att han kan ringa och säga att han har fått ett bättre bud. Inte stänga av mobilen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in