2008-12-21, 13:48
Medlem
Fry^s avatar
Tjena FB:are.

Jag har ett konstigt problem när jag laddar ner diverse olika saker. Allt från att patcha spel till att streama lite längre filmer.
Jag kan börja med att säga att jag har det här problemet på min bärbara hemma, kör XP på den. Dock upplever jag inte samma problem på min stationära som jag kör Vista på. Har trådlöst nätverk.

Så problemet är i alla fall följande: När jag till exempel laddar ner en patch på några 100 Mb så slutar den tanka efter dom första 20-30, så då får jag starta om nedladdningen och då fortsätter den tanka ytterligare lite till, sen lägger det av igen. Så får jag hålla på och starta om hela tiden. Märker det även när jag streamar, då är det verkligen irreterande. Den streamar någon/några minuter sen lägger den av. Det är som om den bara laddar ner en viss mängd data... jag är inte något proffs på det här. Hoppas på lite hjälp.
Jag upplever inte samma problem på stationära, där är det helt lugnt. Så det borde vara någon inställning på datorn?
Tacksam för all hjälp jag kan få.

// Fry^
Citera
2008-12-22, 02:39
Medlem
Har liknande problem.

Har en stationär XP dator som jag kan tanka normalt med. Men med min laptop så kan jag inte streama youtube ordentligt - fastnar ofta mitt i filmen, eller överföra filer mellan datorerna - fastnar alltid på samma ställe så jag kan inte ens starta om och få en bit utan det fastnar alltid på exakt samma ställe, samma sak gäller när jag tankar något från Internet.

Min "tillfälliga" lösning är att det hänger en extra sladd ur routern så att jag kan koppla in laptop:en när jag behöver göra något av ovanstående.
Citera
2008-12-22, 07:42
Bannlyst
Har ni båda kollat hur era energispar funktioner är inställda i dom bärbara datorerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in