2008-12-21, 10:51
Medlem
Tjosan jag har nu fått damp på Telia för att deras bredband suger, men jag undrar ifall man ska byta? Jag har nu 12-24 Mbits (jag bor utanför kalmar i en lite ort som heter Trekanten) och jag hostar cs servrar, men telia är ju lite fucktards när de kommer till att ge ut den hastigheten dom lovat.... så de laggar en del på servern.

Såhär ser det ut nu när jag spelar WoW och hostar en cs server med 13 slots.

skicka: 0.25 Mbit/sek
ta emot: 4.29 Mbit/sek

Jag har hört mycket positivt om BBB men ska man våga att byta till BBB's 12-24Mbit? Eller ska man hänga kvar med Telia....

Tacksam för svar
Citera
2008-12-21, 11:47
Medlem
Har du testat att felanmäla tjänsten hos Telia? Din hastighet antyder att något är fel eller att du borde nedgraderas till lägre intervall. Om det beror på avståndet eller dålig kopparaccess så kommer det inte bli bättre med Bredbandsbolaget. Kör en större mängd mätningar och skicka till Telia som underlag så kommer de säkert tillbaka med ett relevant svar.
Citera
2008-12-21, 11:58
Medlem
jag har klagat ca 10 gånger och de ända dom kan säga är:

"De kan bero på hur långt ifrån du bor från våran station"

Stationen är precis nedanför backen här.....
Citera
2008-12-21, 13:05
Medlem
cannaBes avatar
Hur kan du ens hosta servrar med ADSL?
Citera
2008-12-21, 14:21
Medlem
Under---18s avatar
Kolla först hur långt du har det från stationen.

Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hur kan du ens hosta servrar med ADSL?
Han kanske vill spela med sig själv
Citera
2008-12-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDase
jag har klagat ca 10 gånger och de ända dom kan säga är:

"De kan bero på hur långt ifrån du bor från våran station"

Stationen är precis nedanför backen här.....

Att telestationen eller KCn finns precis i närheten av dig betyder inte automatiskt att det kabelvägen är kort avstånd. Kabeln kan mycket väl ligga i en slinga som slutar där du bor. Eftersom du inte kommer upp i högre hastighet pga avståndet så borde de nedgradera dig till längre intervall, exempelvis 6-8 Mbit/s. Eftersom det verkar som att du inte fått något exakt svar på orsaken så är jag tveksam till att du kort en korrekt felanmälan.
Citera
2008-12-21, 18:34
Medlem
DennisOlofs avatar
PeterDase, mitt förslag är att inte byta från Telia utan istället få dem att kolla kvaliten på din linan osv så den är "ok".

Därefter skaffa en dator och kör den i datorhall där du kan hosta en CS server. Eller en virtuall maskin. Kostar ju en liten slant men att köra det på ADSL är inte att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in