2008-12-29, 10:39
Medlem
Är nästan säker på att jag jobbat med den här killen, på ett hotell i Malmö.

Är det han (hur många indiska bögar kan det finnas i stan?) så trålade han åtminstone på den tiden rätt friskt efter killar på chattsidor på nätet, t o m på hotellreceptionens dator.

Annars var han jättevänlig.

Är pga ovanstående övertygad om att det är nån tillfällig sexkontakt som mördat honom.
Citera
2008-12-30, 13:15
Medlem
Nu söker polisen tydligen efter 2 män. ( http://sydsvenskan.se/malmo/article402305/Polisen-efterlyser-tva-man.html )
Om de var två mördare känns ju teorierna om en nät-dejt gone wrong eller ett svartsjukedrama båda lite konstiga. Verkar mer som ett planerat mord i så fall.. Särskilt om de varit där dagen innan och rekat som det antyds i artikeln.
Citera
2008-12-30, 14:31
Medlem
Liknande saker har hänt förr, plastpåsemordet på Kirseberg begicks ju av tre unga män som fick kontakt med nån bög på internet (han var också sambo), som sen rånmördade honom för att betala av sina knarkskulder eller hur det nu var.
Citera
2008-12-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Liknande saker har hänt förr, plastpåsemordet på Kirseberg begicks ju av tre unga män som fick kontakt med nån bög på internet (han var också sambo), som sen rånmördade honom för att betala av sina knarkskulder eller hur det nu var.

Sant och dom är säkert ute på gatorna igen eller ?
Citera
2008-12-30, 15:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyokosha
Nu söker polisen tydligen efter 2 män. ( http://sydsvenskan.se/malmo/article402305/Polisen-efterlyser-tva-man.html )
Om de var två mördare känns ju teorierna om en nät-dejt gone wrong eller ett svartsjukedrama båda lite konstiga. Verkar mer som ett planerat mord i så fall.. Särskilt om de varit där dagen innan och rekat som det antyds i artikeln.

Å andra sidan, att han påträffats i sängen tyder väl på någon form av sexuellt eller relationsrelaterat? Det kan ju visserligen inte uteslutas att gärningsmannen/gärningsmännen hotade mordoffret att länga sig i sängen varefter den/de kunde ha livet av honom.

Känner mig inte övertygad om att de där två männen har med mordet att göra, kan mycket väl vara något media förstorar upp för att ha något att skriva om.
Citera
2008-12-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Å andra sidan, att han påträffats i sängen tyder väl på någon form av sexuellt eller relationsrelaterat? Det kan ju visserligen inte uteslutas att gärningsmannen/gärningsmännen hotade mordoffret att länga sig i sängen varefter den/de kunde ha livet av honom.

Känner mig inte övertygad om att de där två männen har med mordet att göra, kan mycket väl vara något media förstorar upp för att ha något att skriva om.

Jo, jag håller med om att de inte behöver vara inblandade alls. Det att han släppt in gärningsmannen själv tyder ju också på att det var någon han kände ev. förväntade sig att möte som resultat av tex en internetdejt. Var är alla Malmöbor som kan dela med sig om mer information om det här fallet? Utifrån sett verkar det ju väldigt märkligt att en så välordnad person bara skulle bli mördad rakt på sak i sin egen lägenhet. Känns som om det finns många luckor att fylla igen.
Citera
2008-12-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Sant och dom är säkert ute på gatorna igen eller ?
Jag menade naturligtvis inte att det var exakt samma personer som begått samma brott en gång till, utan att själva tillvägagångssättet liknade ett annat fall. Bara för att Kennedy och Palme blev skjutna båda två betyder det inte att det var Christer Pettersson som gjorde det båda gångerna.
Citera
2008-12-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Jag menade naturligtvis inte att det var exakt samma personer som begått samma brott en gång till, utan att själva tillvägagångssättet liknade ett annat fall. Bara för att Kennedy och Palme blev skjutna båda två betyder det inte att det var Christer Pettersson som gjorde det båda gångerna.

Alltså det va ej ironiskt menat, i dagens samhälle släpps dom ju ut hur som helst och vissa lär sig aldrig så det hade inte varit sååå jätteförvånande om dom provat lyckan en gång till så att säga.
Citera
2008-12-31, 04:40
Medlem
Nya intressanta uppgifter från SDS i natt som alltmer stärker teorin om att det handlar om ett välplanerat mord av någon han träffade på nätet:

Citat:
Mordet på Kapellgatan, helgen före jul, framstår som allt mer välplanerat

Citat:
På tisdagen framkom nya uppgifter som tyder på att mördaren även tog med sig andra saker. För trots att den mördade 26-åringen hade ett brett socialt nätverk, både personligen och på internet, har utredarna dålig koll på vem han var i kontakt med under sina två sista dygn.

Citat:
Mycket tyder dock på att mördaren antingen tog med sig prylarna, eller tömde dem på innehåll, kort efter mordet.

http://sydsvenskan.se/malmo/article402511/Okanda-man-hetaste-sparet-i-mordarjakten.html
Citera
2008-12-31, 09:51
Medlem
Andy Pandys avatar
Är det någon som vet vilken reklambyrå offret arbetade på?

Edit, jag besvarar min egen fråga: han var ekonomiassistent/receptionist på Imperiet Reklambyrå på Stortorget i Malmö. Se:
http://www3.aname.net/~byraboke/media/pdf/imperiet.pdf

Och han finns faktiskt fortfarande på bild på byråns egen webbplats; se:
http://www.imperiet.com/images/pages/20080808135034.JPG
(längst ner t h)
Senast redigerad av Andy Pandy 2008-12-31 kl. 10:01.
Citera
2008-12-31, 11:02
Medlem
Chelos avatar
Hans dödsannons fanns med i Sydsvenskan imorse.
Citera
2008-12-31, 17:31
Medlem
paparazzis avatar
Tom Andersson från dokusåpan "Gay Army" har postat flera inlägg på DN:s Facebook-wall. Bl.a. skriver han:

"Vad fan e det du sysslat med bakom alla våra ryggar?..."

"Usch den 22 december det va den dag du längta tills att jimmy skulle komma hem. Tror inte att han vill komma hem och bemötas av detta äckliga jävla hemska beslut som vi alla vill vara utan."

DN:s sambo heter alltså med största sannolikhet Jimmy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in