2008-12-21, 17:57
Medlem
Mandelbrots avatar
Stammar hans mellannamn R*j*s* möjligen från Nepal/Indien?

Kan han vara av något blandad härkomst?
Senast redigerad av Mandelbrot 2008-12-21 kl. 18:01. Anledning: stavfel
Citera
2008-12-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Stammar hans mellannamn R*j*s* möjligen från Nepal/Indien?

Kan han vara av något blandad härkomst?

Ja det stämmer att det är en DN av "blandad härkomst". Känner en kompis till honom som säger att ingen fattar någonting. Verkar vara obegripligt för de runt om honom.
Citera
2008-12-21, 19:01
Medlem
Troians avatar
Enligt en trovärdig uppgift var han gay.

Hatbrott? Nja, i hans egen lägenhet? Det mesta tyder på att han släppt in sin baneman frivilligt - finns inga tecken på stirid. Någon han dragit hem på fredagskvällen? Att han hade pojkvän är en omständighet som talar mot det.

Hans sexuella läggning behöver ju naturligtvis inte ha med mordet att göra, men jag skulle inte bli förvånad om så är fallet.

Frågan är vad han gjorde på fredagskvällen.
Senast redigerad av Troian 2008-12-21 kl. 19:07.
Citera
2008-12-21, 20:05
Medlem
maxius696s avatar
Vad fan

Kan ni inte inte skriva vad han heter så tycker jag att ni ska hålla käften. DxxxxxNxxxxx
Vad fan ska det föreställa?
Citera
2008-12-21, 20:22
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt en trovärdig uppgift var han gay.

Hatbrott? Nja, i hans egen lägenhet? Det mesta tyder på att han släppt in sin baneman frivilligt - finns inga tecken på stirid. Någon han dragit hem på fredagskvällen? Att han hade pojkvän är en omständighet som talar mot det.

Hans sexuella läggning behöver ju naturligtvis inte ha med mordet att göra, men jag skulle inte bli förvånad om så är fallet.

Frågan är vad han gjorde på fredagskvällen.

Några gayklubbar tror jag inte har öppet på fredagar, såvida det inte var Queer Base på Bodoni i fredags. Kan väl annars bara bekräfta att han var gay och hade pojkvän. Verkar dock inte som pojkvännen är hans baneman. Jag tror på någon sorts olyckshändelse.
Citera
2008-12-21, 20:53
Medlem
Zijns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxius696
Kan ni inte inte skriva vad han heter så tycker jag att ni ska hålla käften. DxxxxxNxxxxx

Sökning på Kapellgatan 16 i Malmö ger ett alternativ där förnamn är D och efternamn börjar på N. Frågan är om man får skriva det här på FB...?
Citera
2008-12-21, 20:58
Bannlyst
Citat:
maxius696Kan ni inte inte skriva vad han heter så tycker jag att ni ska hålla käften. DxxxxxNxxxxx

Vill du ha reda på vad han hette, så kan du väl forska efter hans namn precis som vi andra gjort!
Senast redigerad av Bravo83 2008-12-21 kl. 21:01.
Citera
2008-12-21, 21:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Några gayklubbar tror jag inte har öppet på fredagar, såvida det inte var Queer Base på Bodoni i fredags. Kan väl annars bara bekräfta att han var gay och hade pojkvän. Verkar dock inte som pojkvännen är hans baneman. Jag tror på någon sorts olyckshändelse.

Vet du om pojkvännen bor i Danmark?
Citera
2008-12-21, 21:21
Medlem
träffat killen på wonk några gånger. trevlig rar o öppen kille. j-ligt tragiskt.
Citera
2008-12-21, 22:19
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet du om pojkvännen bor i Danmark?

Det är inte helt omöjligt. Vet att pojkvännen inte är i Sverige och enligt DNs bekant så är det inte han som bär någon skuld. Fritt fram för vilda spekulationer igen alltså.
Citera
2008-12-21, 22:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det är inte helt omöjligt. Vet att pojkvännen inte är i Sverige och enligt DNs bekant så är det inte han som bär någon skuld. Fritt fram för vilda spekulationer igen alltså.

Rent principiellt så tror jag inte så mycket på sådana spekulationer. Ett brottsoffers bekanta är inte alltid de mest lämpade att spekulera i, eller för den delen förkasta, en potentiell gärningsman.

Här verkar det som att han skulle träffa sin pojkvän först imorgon måndag, då han skulle resa dit. Av det lilla så tror jag nog alltså inte pojkvännen är den mest trolige gärningsmannen.
Senast redigerad av Troian 2008-12-21 kl. 22:45.
Citera
2008-12-21, 23:09
Medlem
Då han inte verkar varit inblandad i någon brottslig verksamhet kan jag se två möjliga motivbilder:
1. Relationsrelaterat. Pojkvännen verkar väl inte vara så troligt även om jag inte vet om han är helt avförd. Finns dock andra möjligheter i denna motivbild, svartsjuka, tidigare pojkvänner, eller flickvänner, killen kan ju varit bisexuell. Även familjemedlemmar till honom eller pojkvännen kan inte uteslutas.
2. Hatbrott på grund av offrets sexuella läggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in