2008-12-21, 10:31
Medlem
AFIs avatar
Hur kommer Södertälje att se ut i en månad framöver när deras Scania lägger ner produktionen i en månad? Har fått för mig att Scania är ett slags aktivitetscentrum för mindre begåvade och kriminellt belastade människor (ett uppjackat Samhall) Något att göra om dagarna så att säga. Kommer Södertälje att bli en Westernstad med högre kriminalitet nu när folket får driva löst och besvikelsen satt in på arbetarna?
Citera
2008-12-21, 11:58
Medlem
volkovs avatar
Jag tror inte att industriarbetarna tar till gatorna.
Citera
2008-12-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Hur kommer Södertälje att se ut i en månad framöver när deras Scania lägger ner produktionen i en månad? Har fått för mig att Scania är ett slags aktivitetscentrum för mindre begåvade och kriminellt belastade människor (ett uppjackat Samhall) Något att göra om dagarna så att säga. Kommer Södertälje att bli en Westernstad med högre kriminalitet nu när folket får driva löst och besvikelsen satt in på arbetarna?
hade du fortsatt att läsa där du hittade nyheten så hade du även sett att de anställda inte kommer att vara helt lediga utan att det kommer att bedrivas undervisning och processförbättringar. De som jobbar på Scania är långt ifrån några kräk som du vill få det till utan bra folk som är väldigt tacksamma att få jobba på scania.
Citera
2008-12-21, 13:05
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
hade du fortsatt att läsa där du hittade nyheten så hade du även sett att de anställda inte kommer att vara helt lediga utan att det kommer att bedrivas undervisning och processförbättringar. De som jobbar på Scania är långt ifrån några kräk som du vill få det till utan bra folk som är väldigt tacksamma att få jobba på scania.

Därmed en hel del fritid om arbetarna semipermitteras, där folket tillåts driva omkring med för mycket fritid där besvikelsen infinner sig? Sedan har jag aldrig nämnt att dessa människor är "kräk" utan vet att dom på Scania är tacksamma för sin position. (Vilka andra skulle dom ha) Finns det inte ändå en växande massoro hos folket som är utsatta för detta? Södertälje verkar vara staden som redan har ett stort fäste för depression. Satsar mina pengar på att om upvigelse uppstår i Sverige så är det i Södertälje det börjar!
Citera
2008-12-21, 14:28
Medlem
miklons avatar
Nej, det känns inte så trovärdigt att Södertälje skulle urarta till laglöst land för att Scanias arbetare får mer fritid.
Citera
2008-12-21, 15:39
Medlem
Citat:

LOL, är du dum i huvudet eller gravt handikappad?
Citera
2008-12-21, 16:28
Medlem
Citat:
Därmed en hel del fritid om arbetarna semipermitteras, där folket tillåts driva omkring med för mycket fritid där besvikelsen infinner sig? Sedan har jag aldrig nämnt att dessa människor är "kräk" utan vet att dom på Scania är tacksamma för sin position. (Vilka andra skulle dom ha) Finns det inte ändå en växande massoro hos folket som är utsatta för detta? Södertälje verkar vara staden som redan har ett stort fäste för depression. Satsar mina pengar på att om upvigelse uppstår i Sverige så är det i Södertälje det börjar!

Nej inte en hel del fritid utan de får andra arbetsuppgifter, undervisning genom olika kurser och processförbättringar.

Om jag inte har helt fel så är det ganska många helgdagar som infaller under denna perioden som scania ska hålla stängt så det blir inte så mycket produktionsbortfall som det kan låta om de ska hålla stängt i en månad.
Citera
2008-12-21, 22:37
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Av alla Södertäljes problem är nog sysslolösa arbetare det minsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in