2008-12-21, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag grillar ibland lövbiff och den blir bra, grillar bara 1 sida då.
Men jag kanske fattade allt fel.
Men har man 10dagar på sig och inte pallar med att göra en sås till nyår och måste ta pulver får mig att gråta om hur illa ställt det är med folk.
En sak att man tar pulver till sin mat till vardags, men skulle jag komma till en nyårsfest och bli bjuden på pulversås gör ju inte den kvällen speciellt speciell.
Jag hade helt klart visat missnöje över en sån behandling, lite som att bli spotta en i ansiktet.
Sen finns det inte några goda pulversåser, det finns dock några som är tolererbara.
Och alla dessa jävla kemikalier som är i dom har jag personligen inget emot att undvika.
Jag köpte pulver bearnäsås för 15år sedan eller nått, har paketet kvar än och bara använt 1 påse.
Pulver bearnäs måste vara den särklass äckligaste pulversåsen som finns.
Först efter man kryddat, kryddat och kryddat igen, i med extra esdragon vinäger så smakade så det gick äta den.
Men hålla på sådär så är det faan lika lätt och veva ihop en riktig om man har hopakoket redan klart då.
Men det har man givetvis i kylen/frysen.
Tråd kvaliteten har sjunkit jävligt mycket det senast halvåret här i maten.
Denna forums del heter ju faaaaan "Matlagning, metoder och redskap" inte vilken halvfabrikat som är bäst.
Finns inte mycket att diskutera då, för maten är ju redan klar :s
Varför blir man finsmakare när man vill göra sin egen mat på riktig råvaror?
Är det så här jävla illa ställ med en del folk idag?
Men jag kanske fattade allt fel.
Men har man 10dagar på sig och inte pallar med att göra en sås till nyår och måste ta pulver får mig att gråta om hur illa ställt det är med folk.
En sak att man tar pulver till sin mat till vardags, men skulle jag komma till en nyårsfest och bli bjuden på pulversås gör ju inte den kvällen speciellt speciell.
Jag hade helt klart visat missnöje över en sån behandling, lite som att bli spotta en i ansiktet.
Sen finns det inte några goda pulversåser, det finns dock några som är tolererbara.
Och alla dessa jävla kemikalier som är i dom har jag personligen inget emot att undvika.
Jag köpte pulver bearnäsås för 15år sedan eller nått, har paketet kvar än och bara använt 1 påse.
Pulver bearnäs måste vara den särklass äckligaste pulversåsen som finns.
Först efter man kryddat, kryddat och kryddat igen, i med extra esdragon vinäger så smakade så det gick äta den.
Men hålla på sådär så är det faan lika lätt och veva ihop en riktig om man har hopakoket redan klart då.
Men det har man givetvis i kylen/frysen.
Tråd kvaliteten har sjunkit jävligt mycket det senast halvåret här i maten.
Denna forums del heter ju faaaaan "Matlagning, metoder och redskap" inte vilken halvfabrikat som är bäst.
Finns inte mycket att diskutera då, för maten är ju redan klar :s
Varför blir man finsmakare när man vill göra sin egen mat på riktig råvaror?
Är det så här jävla illa ställ med en del folk idag?
Jag kan bara hålla med. Men en fråga som dök upp i min skalle, är hur fan kan man spara pulver bea i 15 år om man vet att man aldrig ska använda den?

Vad är det för bäst före datum på den? eller var alltihop en överdrift? Om inte annat skickar du upp bäst före datumet, sen slänger du skiten.