2003-08-17, 02:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Frågan ställer jag till er som kallar er satanister och är verksamma på detta forum. Är ni lyckliga?
Citera
2003-08-17, 08:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Är ni satanister lycliga människor?

Citat:
Ursprungligen postat av KATOmatic
Är ni satanister lycliga människor?

Frågan ställer jag till er som kallar er satanister och är verksamma på detta forum. Är ni lyckliga?

Inget är alltid ensidigt. Just nu känner jag mig ganska glad. Mitt liv rätar ut sig igen. Jag är dock en aning nervös pga att jag snart (nästa vecka) ska börja studera igen på Högskolan. allt som allt så känner jag mig ganska bra till mods

Men visst finns det olyckliga satanister också. Liksom det finns lyckliga och olyckliga människor inom alla religioner, filosofier, partier etc.
Citera
2003-08-18, 13:07
Bannlyst
Re: Är ni satanister lycliga människor?

Citat:

Lyckligt låter så krystat i mina öron, låt oss säga att jag är nöjd med livet.
Citera
2003-08-18, 13:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Precis som med alla människor så går det i vågor. Man kan inte alltid vara lycklig, dock vågar jag påstå att satanister i allmänhet är lyckligare då de vågar ta för sig av det som är gott i livet.
Citera
2003-08-28, 02:53
Medlem
Citat:
Hur är det själv? Eftersom du frågar alltså...
Citera
2003-08-31, 10:33
Medlem
Det är nog rätt ok antar jag.
Citera
2003-09-01, 13:24
Medlem
denieds avatar
Alltid lycklig, tror det är en skada jag har. Skrattar tom när jag får stryk av tjejen :P
Citera
2003-09-14, 01:33
Medlem
Dödens avatar
att få stryk/smisk av en tjej är ju inte alltid negativt..
Citera
2003-09-14, 14:52
Medlem
Mixerns avatar
jag är lycklig, döda kattungar får mig att må bra...

Satanism handlar inte om att sitta och dyrka mörka gudar, Lucifer, Satan, Levithian och allt vad dom heter...satanism är för mig att tro på mig själv, en form av egoism och en själv-bejakelse..
Citera
2003-10-19, 12:30
Medlem
AegWyrs avatar
Ja, idag är jag relativt lycklig. Några lyckade drag har nämligen öppnat upp lite möjligheter i livet som glädjer mig rejält, och har gjort överlag i en vecka.

Dessutom är det en så där lagom regnvåt höstdag så jag tänkte spela lite boll med grannungarna som tjoar och tjimmar utanför.
Citera
2003-10-20, 10:39
Bannlyst
Precis som många andra här inne--och som folk i allmänhet--går det upp och ner. Dock har jag lyckats undvika de djupaste dalarna än så länge under mitt 26-åriga liv. Nu är ju dessutom hösten här, och hur kan man vara nere då?

Tänk att gå ut en tidig oktobermorgon och se hur vattenpölarna täckts av en tunn isskorpa; hur de lysande röda och klargula höstlöven fått en silverkant av iskristaller. Det gör i alla fall mig glad
Citera
2003-10-25, 15:13
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixern
jag är lycklig, döda kattungar får mig att må bra...

Satanism handlar inte om att sitta och dyrka mörka gudar, Lucifer, Satan, Levithian och allt vad dom heter...satanism är för mig att tro på mig själv, en form av egoism och en själv-bejakelse..

Typ en Aleister Crowley mentalitet? Ursäkta att jag inte är så insatt men finns det inte en inte av alla men förekommande tro på att Satan och Gud i nya testamentet är en å samma? Eller är jag för insnöad på Gnosis nu, men nog har dagens satanismen rätter i dåtidens gnosis? Eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in