Citat:
Den innehåller ett konstgjort melatonin och ska självklart tas på kvällen. Den skrivs ut till dom som sover dåligt.
Jag har iaf precis äntligen blivit av med denna tablett. Hade jävligt jobbiga utsättningsproblem. Känner mig mycket mer vaken, pigg och faktiskt gladare nu. Tycker inte att den tabletten medfört något positivt förutom att jag somnade lätt.
Jag har iaf precis äntligen blivit av med denna tablett. Hade jävligt jobbiga utsättningsproblem. Känner mig mycket mer vaken, pigg och faktiskt gladare nu. Tycker inte att den tabletten medfört något positivt förutom att jag somnade lätt.
Jag åt valdoxan i 6-7 år, slutade för någon vecka sen pga att jag fick utslag på leverproven, förmodligen pga andra mediciner mot fysisk åkomma, men läkaren ville ändå ta bort den för säkerhets skull.
Min recension: Jag kan ärligt inte säga om den hjälpt mot ångest och depression, har haft jobbiga perioder och även en sjukskrivningsperiod för depression under åren jag ätit den, men även klart bättre perioder. Tror i alla fall att den lite tagit udden av ångesten och gjort det lättare att komma in i en positiv period.
Ett plus för mig är att man blir dåsig av den, eftersom jag har sömnproblem.
Jag har inte märkt några som helst biverkningar, varken vid insättning, när jag ätit den, eller utsättning. Eller tja... jag har fått klart mer ångest sedan jag slutade med den. Svårt att säga om det är utsättningssymptom eller att valdoxanet verkligen funkade, men jag har inte alls fått blixtar, illamående mfl obehag som jag får av ssri.
Jag brukar få jobbiga biverkningar av det mesta och har käkat halva Fass. För mig är valdoxan den psykofarmaka som gett i särklass minst biverkningar. Men folk verkar reagera olika på det mesta.
Jag funderar i alla fall på att börja med den igen senare i vår om levernvärdena är bättre då. Blir lättare att se om den gör någon skillnad då också, för när jag började med valdoxan förra gången gick jag på annat samtidigt. Dessutom minns jag det som att den sömngivande effekten var klart bäst första månaderna.