Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocoNutz
Personer verkar undra om lösenordet krävs direkt vid starten av datorn då skärmen är svart, eller om Windows XP startas och sen kräver lösenord för inloggning i själva operativsystemet, om det är XP's OS som kräver lösenordet är det enklare... Om BIOSEN lösenordet är satt i, blir det svårare...

Såå.. problemet är..?

Det är när man väl har kommit in i xp så kommer den upp... Vadå spåras vilka är det som kan spåras?
Citera
2008-12-20, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av GottEdeLars
Det är när man väl har kommit in i xp så kommer den upp... Vadå spåras vilka är det som kan spåras?
Datorn du stulit, så att du åker dit. Det kanske du borde läst på lite om innan du snodde den.
Citera
2008-12-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Datorn du stulit, så att du åker dit. Det kanske du borde läst på lite om innan du snodde den.

Men snälla vad får dig att tro att jag har stulit den.. Kan du inte bara vara snäll o svara på min fråga. Anledningen till att jag posta på flashback är för att 85% av användarna är kriminella på något sätt. Tack för varningen iaf..
Citera
2008-12-20, 11:31
Bannlyst
Citat:

jag ser inte problemet i om han har stulit den eller inte? det är väl mer hans problem är ditt?
Citera
2008-12-20, 11:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Men snälla vad får dig att tro att jag har stulit den.. Kan du inte bara vara snäll o svara på min fråga. Anledningen till att jag posta på flashback är för att 85% av användarna är kriminella på något sätt. Tack för varningen iaf..
Det tackar vi för, alltid trevligt med lösa rykten.
Blås om datorn, lättast så. Eller finns det något däri som du vill komma åt?
Citera
2008-12-20, 11:33
Citat:
Det är ganska uppenbart att du gjort det. Jag har redan svarat på din fråga på föregående sida, testa ifall du kan ändra i BIOS så du kan boota från CD eller USB. Tanka och boota i så fall ERD Commander så kan du ändra lösenord på dom konton du vill komma in på.
Citera
2008-12-20, 11:37
Bannlyst
Citat:
Det är windows xp och den rutan som alla datorer hade i högstadiet du vet när man ska trycka ctrl alt delete..
Högstadiet... du kan inte vara 18
Citera
2008-12-20, 11:38
Medlem
Citat:
Det är ganska uppenbart att du gjort det. Jag har redan svarat på din fråga på föregående sida, testa ifall du kan ändra i BIOS så du kan boota från CD eller USB. Tanka och boota i så fall ERD Commander så kan du ändra lösenord på dom konton du vill komma in på.

Tack ska ni ha... Lyckades ladda ner win xp på piratebay.. Har aldrig installerat nåt sånt i hela mitt liv o ja lyckades fan ja e värsta hackern nu ju.. O till sist bryr mig inte vad du tror men jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag skulle gå o robba nån unge...
Citera
2008-12-20, 11:41
Medlem
100apor.ses avatar
ta bort elmatningen till processorn så behöver man inte lösenord
Citera
2008-12-20, 14:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
ta bort elmatningen till processorn så behöver man inte lösenord
Intressant lösning på problemet. Menar du måhända att man resettar BIOS medelst en jumper?
Citera
2008-12-20, 18:04
Medlem
ugge_das_boots avatar
en data... fjortis och sån skit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto