2008-12-19, 22:15
Medlem
keyboardcowboys avatar
Har någon disktuion här lett till något? fått uppmärksamhet i media.. skapat debatt, givit upphov till en motion osv .. eller sitter vi bara och disktuerar och spekulerar utan att det händer något?

(förresten stavas "lett till någoting" som jag skrev det eller?)

sökte lite snabbt men hitta inget på frågan..
Citera
2008-12-19, 22:18
Medlem
Ful Fisks avatar
Ja det tas ju upp i media i alla fall. Det är därför det finns ett helt forum åt det https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=217 . Klart det har skapat debatt åt både det ena och det andra hållet.
Citera
2008-12-19, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
eller sitter vi bara och disktuerar och spekulerar utan att det händer något?

Precis, kolla I&I. Flashback är Gnäll"R"Us.
Citera
2008-12-19, 22:19
Medlem
Maniks avatar
Gett upphov till en bok bland annat.
Citera
2008-12-19, 22:21
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Gett upphov till en bok bland annat.

Ja precis det gavs ut en bok för några år sen. Intresserade kan läsa om den här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=174883 .
Citera
2008-12-19, 22:51
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Har någon disktuion här lett till något? fått uppmärksamhet i media.. skapat debatt, givit upphov till en motion osv .. eller sitter vi bara och disktuerar och spekulerar utan att det händer något?

Jäpp, det stavas "lett till någonting", och "disktuion" är också korrekt svenska.

OnT: Flashback uppmärksammas ofta i media, vilket det finns en fin forumdel som visar.
Citera
2008-12-19, 22:52
Bannlyst
Var det inte en knarkhärva som polisen nystade upp för några år sedan mycket tack vare någons postande här på FB?
Citera
2008-12-19, 22:56
Bannlyst
Några idioter ledde mig hit och visste gjorde dem rätt. Annars kan TS vara så vänligt och läsa "Flashback i media" så ser han/hon vad som skett igenom åren och vad media säger om Flashback.
Citera
2008-12-19, 23:40
Medlem
Sandozs avatar
Citat:

Det har bl a lett till att du har fått klarhet i att det heter "lett till någonting"

F ö kan jag också informera dig om att det stavas diskussion, så nu har det lett till att du förbättrat dina kunskaper om svenska språket.
Citera
2008-12-20, 08:10
Medlem
miklons avatar
Det kan ju ha gett upphov till effekter som är svåra att mäta, kanske har folk fått insikt i sådant de inte kände till och kanske har några ändrat sina åsikter på grund av diskussionerna här.
Citera
2008-12-20, 09:22
Bannlyst
Citat:
Har någon disktuion här lett till något? fått uppmärksamhet i media.. skapat debatt, givit upphov till en motion osv .. eller sitter vi bara och disktuerar och spekulerar utan att det händer något.

Användaren "Roger Persson" postade ju en debattartikel här på Flashback om daltande mödrar och deras beteende, som efter vad jag minns sedermera publicerades på Aftonbladets Dagens Debatt-sida, och som skapade en del respons och inlägg.
Citera
2008-12-20, 09:36
Medlem
Gabriel Knights avatar
Men även om man säger ordet Flashback i media så leder det nog inte till något annat än antingen viss munterhet hos folk alternativt till att kraven på att FB ska stängas eftersom vi är oliktänkande från galna politiker som inser att om det hålls en fri debatt om deras dumheter är de körda, så jag vet ju inte om effekten med forumet har blivit det tänkta egentligen, dvs att som i USA skapa en folklig debatt om olika saker som staten och media tystar.

Ni tror väl inte på allvar att man har infört FRA och IPRED mfl lagar som är på gång för att fånga kriminella och terrorister osv, för i så fall har ni gått på bluffen totalt och är mer naiva än jag hade trott.

De lagarna är ju främst till för att stoppa den fria debatten på nätet bland vanligt folk och är skapad av rädda politiker som ser att många människor börjar att genomskåda dem och kräver förändring av systemet, något de aldrig kommer att gå med på utan hellre stoppar debattforumen på olika sätt om det så innebär att hela internet ska läggas ner, vilket är på förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in