2008-12-19, 20:49
Medlem
Fått meddelande som står nere i högerhörnet hela tiden: Du kan ha råkat ut för programvaruförfalskning. Meddelanden kommer upp titt som tätt och skrivbordsbilden blir svart. Jag har sökt runt på flera sidor men inte lyckats lösa problemet. Så här är min fråga, hur skall jag få bort detta ?
Citera
2008-12-19, 21:10
Medlem
w580is avatar
Vilket OS använder du och använder du ett piratkopierat Windows?
Citera
2008-12-19, 22:19
Medlem
Nej jag använder inte piratkopierat. Detta problem händer dock mer för dom som har äkta vad jag läst och hört.
Citera
2008-12-19, 23:48
Medlem
SlaktarKents avatar
Har du din licensnyckel kvar? Den brukar oftast sitta fastklistrad på datorn, ifall du har den så kan du ringa Microsoft och förklara ditt problem och ta ett foto på licensnyckeln. Skulle du inte ha det så kan du vända dig till företaget/affären du köpte Windows av, de har en faktura som intygar att du köpt Windows.

- SlaktarKent
Citera
2008-12-20, 00:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Det enklaste, förrutom att ringa MS-supporten och bitcha, är att googla på "Windows Genuine Forever with 6 Applications" eller tanka det från TPB.

Jag själv är våldsamt trött på att fixa andras dator med giltiga licenser där man bytt/adderat/tweakat nätverkskort, hårddisk, cpu, minne etc etc och därefter finna det därna eländiga MS-tjafset som visas vid inloggningen.

Norton anser att en av filerna i "Windows Genuine Forever with 6 Applications" är ett virus, men det är Norton det - alierad med MS. Filen scannad med Avira, Avast och andra visar grönt.
Citera
2008-12-23, 10:34
Medlem
Ja tankade windows genuine forever och det fungerade för tillfället, när ja stängde av datorn å sedan satte på den dagen efter var problemet tillbaka, vad gör jag för fel ?
Citera
2008-12-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Har du din licensnyckel kvar? Den brukar oftast sitta fastklistrad på datorn, ifall du har den så kan du ringa Microsoft och förklara ditt problem och ta ett foto på licensnyckeln. Skulle du inte ha det så kan du vända dig till företaget/affären du köpte Windows av, de har en faktura som intygar att du köpt Windows.

- SlaktarKent

Fel, foto på licensnyckeln accepteras inte. Det måste vara ett kvitto.

Har du bytt någon hårdvara i datorn?
Senast redigerad av hsfkljf 2008-12-23 kl. 11:43.
Citera
2008-12-23, 17:42
Medlem
nej, inte bytt någon hårdvara, men frågan är vad jag gör för fel med mitt genuine forever som bara funkar så länge ja inte stänger av datorn ?
Citera
2008-12-25, 23:51
Medlem
hur gör jag ?
Citera
2008-12-26, 11:30
Medlem
hasenfrasens avatar
Ring Microsofts support om du inte får det att funka med ovanstående "6 program". Ivfsh har "6 program" funkat klockrent för mig när vänner å bekanta tagit del av WGA på sina genuina burkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in