2008-12-19, 18:24
Medlem
miklons avatar
Förut lyssnade jag oftast på Vinyl när jag körde bil i Stockholm, men jag ledsnade lite på att det är så liten variation. Med tre decennier att ösa ur borde man kunna variera lite bättre, så man slipper höra samma låtar flera gånger under en eller ett par dagars vistelse.

Nu på sistone har jag börjat ratta in STAR FM istället och jag tycker det känns som att deras variation faktiskt är betydligt större än man är van vid. Alla radiostationer skryter ju med att de verkligen blandar musiken, men de talar ju inte om att de blandar från en minst sagt begränsad spellista, men känslan jag har är att STAR FM faktiskt har en större blandning än resten.

Frågan är dock om det stämmer, eller om det bara är inbillning? Jag är inte så ofta i Stockholm, så det blir inte så ofta jag lyssnar (i och för sig lyssnar jag någon gång då och då på radio via nätet), så jag har inte riktigt tillräckligt underlag för att själv bedöma hur bra blandningen är. Det kanske är så att man märker efter någon dag eller två att samma låtar kommer igen hela tiden, som det brukar vara?
Citera
2008-12-19, 19:32
Medlem
Star FM är ju bland de bättre radiokanalalerna, gillar all gammal skön musik dom spelar...
Citera
2017-05-22, 11:19
Medlem
psaks avatar
Bumpar denna, så kan ni ju skicka den till rätt forumdel också. Utbudet är min favorit bland samtliga kanaler nu. Bästa låtarna från 70-80-90-tal är slogan men jag hörde en 60-tals låt senast idag också (Aretha Franklins Respect)
Citera
2017-05-22, 14:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Till Radio.

/Mod
Citera
2018-05-29, 12:57
Medlem
psaks avatar
Har ni märkt hur kass teknik de har på den här kanalen? Man kan ju tröttna även om man gillar utbudet. Låtar klipps av efter 2-30 sekunder, fel låt avas, två låtar av samma band på raken osv. Vad sysslar man med?
Nu när den ska spridas till resten av landet också.
Citera
2018-08-17, 20:25
Medlem
Bra station men inte tillräckligt bra blandning av alla möjliga artister som det är nu kan dom spela ex Nick Kamen - I Promised Myself varje dag
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Har ni märkt hur kass teknik de har på den här kanalen? Man kan ju tröttna även om man gillar utbudet. Låtar klipps av efter 2-30 sekunder, fel låt avas, två låtar av samma band på raken osv. Vad sysslar man med?
Citera
2018-08-20, 08:23
Medlem
konstigkonsts avatar
Tyvärr har de mycket sämre blandning nu än innan de blev nationella
Citera
2018-08-20, 23:47
Medlem
Ex A-Ha med Take on me massa gånger i veckan wtf liksom
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Tyvärr har de mycket sämre blandning nu än innan de blev nationella
Citera
2018-08-22, 22:22
Medlem
Star FM som kör Bryan Adams-Summer Of 69 "100" ggr i veckan h-vete byt musikläggare
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Förut lyssnade jag oftast på Vinyl när jag körde bil i Stockholm, men jag ledsnade lite på att det är så liten variation. Med tre decennier att ösa ur borde man kunna variera lite bättre, så man slipper höra samma låtar flera gånger under en eller ett par dagars vistelse.

Nu på sistone har jag börjat ratta in STAR FM istället och jag tycker det känns som att deras variation faktiskt är betydligt större än man är van vid. Alla radiostationer skryter ju med att de verkligen blandar musiken, men de talar ju inte om att de blandar från en minst sagt begränsad spellista, men känslan jag har är att STAR FM faktiskt har en större blandning än resten.

Frågan är dock om det stämmer, eller om det bara är inbillning? Jag är inte så ofta i Stockholm, så det blir inte så ofta jag lyssnar (i och för sig lyssnar jag någon gång då och då på radio via nätet), så jag har inte riktigt tillräckligt underlag för att själv bedöma hur bra blandningen är. Det kanske är så att man märker efter någon dag eller två att samma låtar kommer igen hela tiden, som det brukar vara?
Citera
2018-08-30, 14:25
Medlem
Lyssnar ganska mycket på den kanalen, ganska blandad musik och artister men visst kör dom också en del samma.
Jag brukar lyssna på jobbet via appen😊
Citera
2018-08-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Det har nog blivit bättre, jag kan inte påstå att jag känner igen dom felen/misstagen du beskriver.
Citera
2018-09-02, 12:44
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthSpader
Det har nog blivit bättre, jag kan inte påstå att jag känner igen dom felen/misstagen du beskriver.
Nej jag vet inte om jag hört något av det senaste månaden heller så de kanske har skärpt sig. En förändring har ju iaf skett (positiv eller negativ är upp till var och en) med Richard Herrey borta på morgonen och allt och det vanliga reklamkanalskonceptet är infört med en eller flera manliga och en kvinnlig babblare i morgonstudion. De sitter där och har så otroligt roligt. Alla kanaler likriktade alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in