2008-12-19, 14:07
Medlem
relisals avatar
Jag har googlat och tittar igenom alla inställningar på msn.. Men jag hittar inte hur man automatiskt tar emot filer som skickas till mig.. Går det att göra så?
I så fall hur?
Citera
2008-12-19, 14:21
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relisal
Jag har googlat och tittar igenom alla inställningar på msn.. Men jag hittar inte hur man automatiskt tar emot filer som skickas till mig.. Går det att göra så?
I så fall hur?

Vill du verkligen att msn ska ta emot filer som du inte accepterar ?
Tänk ifall nån fil är misstänksam och innehåller skadlig kod eller någon form av virus...accepterar du så är det inte så kul sen.
Men till din fråga så tror jag inte att det går, jag kan ha fel dock.
Citera
2008-12-19, 14:23
Medlem
relisals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vill du verkligen att msn ska ta emot filer som du inte accepterar ?
Tänk ifall nån fil är misstänksam och innehåller skadlig kod eller någon form av virus...accepterar du så är det inte så kul sen.
Men till din fråga så tror jag inte att det går, jag kan ha fel dock.

Jag är inte rädd för skadlig kod eller virus.. Det går med flera andra msn klienter.. men inte msn till windows.. ?
Citera
2008-12-19, 15:02
Medlem
Du kan med fördel installera aMSN, det finns till windows, där kan du välja att automatiskt ta emot filer från specifika användare bla. Det är dessutom väldigt likt Live Messenger (iaf. sist jag använde det) så det går smidigt att byta.

//JadzhOr
Citera
2008-12-19, 15:09
Medlem
darkdeds avatar
Tillägget MSN plus eller vad det heter till windows messenger ska ha den funktionen

och den skadliga koden blir skadlig först när du startar filen... Har man ett antivirus kommer den ju säga till direkt när du laddat ner filen elr när man försöker starta den.
Citera
2008-12-19, 15:18
Medlem
Som darkded skrev, leta upp messenger plus och installera de. I inställningar kan du sedan själv välja saker som ska auto accepteras, och från olika kontakter.
Citera
2008-12-19, 15:42
Medlem
relisals avatar
Nu har jag rotat runt i msn plus.. Jag hittar inga inställningar.. eller skript.. som tillåter detta med filöverföringar.. :S

Hjälp!
Citera
2008-12-19, 15:47
Medlem
jasså, aldrig användt de själv men.
"Plus!" fliken i själva msn fönstret -> Inställningar -> Fliken Konversationer, och där längst ner finns de kryss ruta "acceptera följande inbjudningar automatiskt" och sen en drop down lista med olika alternativ, och kontakter den ska tilllämpas på.
Men som sagt aldrig använt de, men du får väl se om du hittar och testa om de funkar : )
Citera
2008-12-19, 15:56
Medlem
Messenger plus

I messenger plus! Live Ställer du in det under Main, Conversations.
Längst ner hittar du alternativet "Auto Accept Requests"
Där kan du välja vilka du vill ta emot filer ifrån, och vad det är för något du vill autoacceptera.
Väldigt enkelt.
Citera
2008-12-19, 16:08
Medlem
darkdeds avatar
http://img509.imageshack.us/img509/2675/yuipq2.jpg

där ställer du in det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto