2008-12-19, 01:22
Hall ja! Jag skulle behva lite hjlp hr nu nr jag ominstallerade tjejens dator hrom dagen.
Den hade Vista Home Edition innan, fast hrddisken hngde sig totalt och brjade gra ljud av sig och det gick inte att komma in p datorn verhuvud taget s jag bestmde mig att installera om det hela.
Nu r det Windows XP Proffesional med SP 3, nn vista wannabe kallad "Vista Inspirat Ultimate". Detta fick jag installerad av mig gode granne hr brevid som r en gammal god man men jag vet inte riktigt om det blev helt rtt nu fr han var rtt full medans han satt igng och formaterade datorn. Den funkar och r igng och s men helt cp nr det gller vissa program.
Laddade ner Driver UpdaterPro och den sa nu d att jag hade typ 300 olika drivers out of date.
Min frga r allts, finns det p ngot stt att jag kan f fram drivrutinerna till hennes dator gratis?
Behver fljade enligt Driver UpdaterPro "iXi Tools":
Bildskrmskort: NVIDIA GeForce 8400m G
IDE ATA/ATAPI-styrenheter: Intel(R) ICH8M Ultra ATA storage Controllers - 2850
Intel(R) ICH8M SATA AHCI COntroller - 2829
Ntverkskort: Marvell Yukon 88E8039 PCI-E Fast Ethernet Controller
Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Systemenheter: Intel(R) 82801 PCI Bridge - 2448
Tack fr all hjlp som kan ges
Googlade lite sjlv men vgade inte ladda ner ngot p risk att bara frstra mer med nt skitet virus d man r rtt smst n s lnge nr det glller det mesta med datorer!
/// Aeikz
Den hade Vista Home Edition innan, fast hrddisken hngde sig totalt och brjade gra ljud av sig och det gick inte att komma in p datorn verhuvud taget s jag bestmde mig att installera om det hela.
Nu r det Windows XP Proffesional med SP 3, nn vista wannabe kallad "Vista Inspirat Ultimate". Detta fick jag installerad av mig gode granne hr brevid som r en gammal god man men jag vet inte riktigt om det blev helt rtt nu fr han var rtt full medans han satt igng och formaterade datorn. Den funkar och r igng och s men helt cp nr det gller vissa program.
Laddade ner Driver UpdaterPro och den sa nu d att jag hade typ 300 olika drivers out of date.
Min frga r allts, finns det p ngot stt att jag kan f fram drivrutinerna till hennes dator gratis?
Behver fljade enligt Driver UpdaterPro "iXi Tools":
Bildskrmskort: NVIDIA GeForce 8400m G
IDE ATA/ATAPI-styrenheter: Intel(R) ICH8M Ultra ATA storage Controllers - 2850
Intel(R) ICH8M SATA AHCI COntroller - 2829
Ntverkskort: Marvell Yukon 88E8039 PCI-E Fast Ethernet Controller
Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Systemenheter: Intel(R) 82801 PCI Bridge - 2448
Tack fr all hjlp som kan ges

/// Aeikz