2008-12-19, 01:22
Hall ja! Jag skulle behva lite hjlp hr nu nr jag ominstallerade tjejens dator hrom dagen.

Den hade Vista Home Edition innan, fast hrddisken hngde sig totalt och brjade gra ljud av sig och det gick inte att komma in p datorn verhuvud taget s jag bestmde mig att installera om det hela.

Nu r det Windows XP Proffesional med SP 3, nn vista wannabe kallad "Vista Inspirat Ultimate". Detta fick jag installerad av mig gode granne hr brevid som r en gammal god man men jag vet inte riktigt om det blev helt rtt nu fr han var rtt full medans han satt igng och formaterade datorn. Den funkar och r igng och s men helt cp nr det gller vissa program.

Laddade ner Driver UpdaterPro och den sa nu d att jag hade typ 300 olika drivers out of date.
Min frga r allts, finns det p ngot stt att jag kan f fram drivrutinerna till hennes dator gratis?

Behver fljade enligt Driver UpdaterPro "iXi Tools":
Bildskrmskort: NVIDIA GeForce 8400m G
IDE ATA/ATAPI-styrenheter: Intel(R) ICH8M Ultra ATA storage Controllers - 2850
Intel(R) ICH8M SATA AHCI COntroller - 2829
Ntverkskort: Marvell Yukon 88E8039 PCI-E Fast Ethernet Controller
Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Systemenheter: Intel(R) 82801 PCI Bridge - 2448

Tack fr all hjlp som kan ges Googlade lite sjlv men vgade inte ladda ner ngot p risk att bara frstra mer med nt skitet virus d man r rtt smst n s lnge nr det glller det mesta med datorer!

/// Aeikz
Citera
2008-12-19, 01:30
Medlem
Lupuses avatar
Det bsta r nog ifall du gr in p tillverkarnas hemsida, de har alltid drivrutiner du kan tanka.
Dvs, nvidia.com fr grafikkorts drivers.
Citera
2008-12-19, 01:41
Citat:
Ursprungligen postat av Lupuse
Det bsta r nog ifall du gr in p tillverkarnas hemsida, de har alltid drivrutiner du kan tanka.
Dvs, nvidia.com fr grafikkorts drivers.

Tack fr svar :P jo, faktist efter trden s googlade jag lite mer och till min frvning hittade jag faktist lite p intels egna sida och fick ner ngra drivrutiner dr

jag ska kolla om jag fr det att fungera nu!
Citera
2008-12-19, 02:02
jooo nu laddade jag ner ngot drivrutin frn nvidia fast jag kunde bara anvnda mig av 4 bitars frg och 600x400 upplsning etc. Hur ska jag installera drivrutninen? Jag packade upp den och krde setup sen blev det shr efter omstarten. Allt flt dock p snabbt frutom den hemska o feta grafiken det vill sga:P Ngon som kan hjlpa?

EDIT: Trevlig, stog nu p NVIDIA:s hemsida att jag mste g in p packard bell's sida och in p deras support fr dr sen f tag p drivrutinen, men d ska sjlvklart supporten vara under "maintaince" fr vl sitta och uggla tills den kommer upp igen d antar jag!
Senast redigerad av Aeikz 2008-12-19 kl. 02:15.
Citera
2008-12-19, 04:16
Aja, lyckades visst fixa efter ett litet tag mixtrande riktigt kul att klara snt hr p egen hand! trden kan vl lsas och tas bort nu !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in