Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-12-19, 18:50
Medlem
Jag lånar tråden lite, då min fråga ligger ganska nära trådskaparens.

Är ganska grön vad gäller att tanka film från nätet. När jag får ner iso-filer eller ett helt gäng rar-filer är jag med på hur jag ska gå tillväga för att se/bränna. Men hur gör man med filmer som är packade i bup-, ifo- och vob-filer i en mapp som heter "Video_ts", exempelvis den här:

http://thepiratebay.org/torrent/4507773/Jeff_Dunhams_Very_Special_Christmas__2008_(multi_s ubs)_2Lions-Te

Det går ju att kolla på i VLC, men då får man ju starta varje kapitel för sig.

Tacksam för hjälp.
Citera
2008-12-20, 03:41
Medlem
Twofishs avatar
För att bränna video_ts finns det väl två enkla sätt.

Det ena är att använda Nero och välja video-dvd. Dra in filerna i Nero's video_ts och bränn. Annars kan du använda imgtool för att skapa en .img av din video_ts och sedan bränna med till exempel nero (burn image) eller imgburn (write image to disc).
Citera
2008-12-20, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av Thorell
Jag lånar tråden lite, då min fråga ligger ganska nära trådskaparens.

Är ganska grön vad gäller att tanka film från nätet. När jag får ner iso-filer eller ett helt gäng rar-filer är jag med på hur jag ska gå tillväga för att se/bränna. Men hur gör man med filmer som är packade i bup-, ifo- och vob-filer i en mapp som heter "Video_ts", exempelvis den här:

http://thepiratebay.org/torrent/4507773/Jeff_Dunhams_Very_Special_Christmas__2008_(multi_s ubs)_2Lions-Te

Det går ju att kolla på i VLC, men då får man ju starta varje kapitel för sig.

Tacksam för hjälp.

du kan öppna .iso och .img med vlc, så du behöver in packa upp så att du får video_ts och audio_ts.
Citera
2008-12-20, 14:43
Medlem
Twofishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
du kan öppna .iso och .img med vlc, så du behöver in packa upp så att du får video_ts och audio_ts.

Läste du ens inlägget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in