• 1
  • 2
2008-12-18, 21:21
Medlem
Vilsens avatar
Ska det där fungera måste ju alla svenskar få typ metadon av finska staten när de kommer dit, annars är ju all turism och handel med Sverige borta direkt.
Citera
2008-12-18, 21:46
Medlem
svampdamps avatar
Kommer då de fina priserna på finlandsfärjorna försvinna?
Citera
2008-12-18, 21:51
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp

Troligtvis...
Citera
2008-12-18, 23:25
Medlem
R.Rs avatar
Fasar för om det skulle förbjudas här... Hemska tanke, men vi har ju speciellt tillstånd så det borde vara lugnt?
Citera
2008-12-20, 12:46
Bannlyst
Undrar fan om inte den där Paula Risikko var den där jävla haggan jag såg på TV strax efter den stora snushärvan i Jakobstad?
Åtminstone satt hon och jämförde snus med Heroin! HEROIN?!
Hur kan man få bli så korkad att jämföra snus med en sådan drog som heroin?
Och jag är själv en snusande finne, och antagligen tar jag livet av mig om vi blir ett nikotinfritt land.
Om jag varken får snusa i mitt eget hemland så ger jag nog fan i allt och drar till Sverige i hopp om ett lättare liv.
Det är rent barnsligt enligt mig att tillåta snus i ett land.
Inget emot Sverige, nu då, dock, men är det inte lite underligt att ett land tillåts snus, och sen när något sådant här händer, får ni ta absolut all skuld för det?
Det är orättvist mot Sverige.
Ja-a, jag blir så förbannad av denna underliga EU-politik...
Att dom inte kan inse att det är deras eget fel att dylikt beteende pågår.
Tillåt snus i hela jävla världen, så slipper vi allt tjatande om att det eller det landet har gjort fel, som låtit snus gå igenom tullen.
Citera
2009-01-04, 17:07
Medlem
visemans avatar
Den där lagen kommer aldrig att gå igenom som den är föreslagen. Dessutom så kommer regeringen att ha viktigare saker att syssla med de kommande åren. Det hoppas jag i alla fall. Skulle det ändå trots allt bli någon form av förbud så är det bara att önska lycka till med övervakningen av det hela! Snusare skall ju bötfällas om de tas på bar gärning med prilla under läppen. Hur ser en razzia ut, måste alla visa upp käften? Hur ser en misstänkt individ ut, kan bli diskriminerande om alla med stor överläpp skall kollas. Vad kommer dessa pajasfasoner att kosta samhället? Poliser använder arbetstid till att jaga hederliga snusare och tullen måste träna hundarna att nosa upp snus. Nä, dra åt helvete!
Citera
2009-01-04, 17:26
Medlem
mrphonks avatar
Man förbjuder snus och inte cigaretter för att inte lika många använder snus? Vad är det för tvärtomtänkande? Cigaretter ska fortfarande vara lagliga för de är ett större problem?

Kortslutning.
Citera
2009-01-04, 17:31
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Det är redan förbjudet o köpa snus när du åker till Finland med färjan (handla snus på taxfree alltså) Är bara tillåtet när man åker från Finland till Sverige. Varför skulle man sluta åka dit? Bara o ha med sig sitt snus från Sverige ju.
Senast redigerad av CronoS 2009-01-04 kl. 17:36.
Citera
2009-01-04, 17:36
Medlem
ZloHs avatar
Det skulle fanimej inte förvåna mig om lagen skulle gå igenom, en helvetes massa politiker som aldrig ens har snusat och inte ens vet dess historia och gamla anor. Man har nämligen vid något tillfälle även sagt att snuset är ett nytt påfund här i Finland.

Dessa som inte ens har sett detta otroligt farliga gift ska besluta om dess existens.
Jag tycker att man som motåtgärd skulle legalisera ecstasy och dela ut det åt alla stackars snusare som är tvungna att sluta med sin last. Mig inräknad, för att inte abstinensen ska bli allt för svår och att alla föredetta nusare ska börja röka

Edit: (Märk att jag här i andra stycket avänder mig av ironi)
Citera
2009-01-04, 17:41
Medlem
visemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZloH
Det skulle fanimej inte förvåna mig om lagen skulle gå igenom, en helvetes massa politiker som aldrig ens har snusat och inte ens vet dess historia och gamla anor. Man har nämligen vid något tillfälle även sagt att snuset är ett nytt påfund här i Finland.

Dessa som inte ens har sett detta otroligt farliga gift ska besluta om dess existens.
Jag tycker att man som motåtgärd skulle legalisera ecstasy och dela ut det åt alla stackars snusare som är tvungna att sluta med sin last. Mig inräknad, för att inte abstinensen ska bli allt för svår och att alla föredetta nusare ska börja röka

Edit: (Märk att jag här i andra stycket avänder mig av ironi)

Nänä, det kommer att lösa sig. Det är ju redan nu förbjudet att föra in produkten i Finland i syfte att sälja densamma. Inte kommer det att bli någon större skillnad i framtiden annat än att det kommer att bli dyrare.

Men det kommer att bli komiskt då många poliser och tullare i kusttrakterna är inbitna snusare och knappast lär sluta snusa då lagen (mot förmodan) träder i kraft.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in