Tack, Majakovski!
Har nu löst problemet, efter att ha försökt med lite olika mer eller mindre kreativa lösningar. Ifall någon får ett liknande problem i framtiden så skriver jag hur jag löste det.
Efter ihärdigt Googlande kom jag fram till att \harddisk4\ betydde att det med stor sannolikhet var en utav mina externa då numret tydligen säger i vilken ordning diskarna sitter i datorn. Vet dock inte om den börjar med \harddisk0\ eller \harddisk1\ och ifall den räknar in CD/DVD-läsaren som en enhet. Drog i vilket fall som helst då ur kabeln till den disk som enligt mina beräkningar bör vara nummer 4 och nu så fungerade allt igen. Tvingades ändå installera om hela Windows då jag påbörjat reparationen som förstörde hela registret och gjorde att flertalet program slutade fungera. Lyckades i alla fall rädda det jag ville ha från C:
Frågan är nu.. Går disken att rädda på något sätt eller är den totalkraschad?
Hela datorn hänger upp sig och meddelandet kommer upp så fort jag sätter i disken i datorn och det går inte att göra ett skit försen disken är borta.
I/O-åtgärd
\harddisk0\
\harddisk1\
\harddisk2\
\harddisk3\
\harddisk4\
\harddisk5\
Vet inte om det hjälper men risken att Google fångar upp tråden på liknande sökningar bör öka av det där.