Citat:
Ursprungligen postat av Jean Claude
Citat från sidan:
" När blod från en nysmittad person undersöks ger testerna inte alltid utslag, och dessutom saknas bra tester för vissa parasitsjukdomar som kan överföras med blod, till exempel malaria. Alla blodgivare måste därför lämna noggranna uppgifter om sin hälsa och det är nödvändigt att svara sanningsenligt på frågorna i blodcentralens hälsodeklaration.
Personer som kan ha utsatts för risk för blodsmitta får inte ge blod eftersom det då finns risk att blodmottagaren smittas."
Uuh, jag vill inte få något blod från någon annan än mig själv, kanske man skulle bygga upp sin egen lilla bank av blod.
Jag är naturligtvis blodgivare sedan jag var 20 år tror jag så jag har varit blodgivare i ca 25 år.
Jag personligen mår in i helvete bra att lämna blod och får nästan abstinens om jag inte kommer iväg 4 ggr per år.
Jag tror att det har med att kroppen utsätts för en belastning av ett mycket viktigs system i kroppen och helt plötsligt måste tillverka några deciliter blod.
Min kropp är alltså förberedd för en stor blodförlust om jag en dag skulle skada mig.
Och jo man kan be att få sitt blod sparat i en egen blodbank.
Jag är helt övertygad om att en blodgivning är lite detsamma som att springa en mil eller liknande för jag har iaf en mycket bra kondition och det enda jag kan tänka mig som skulle kunna orsaka detta är blodgivningen då jag inte sportar i vanliga fall.
Folk som inte är blodgivare är rövhål.
Magi