• 6
  • 7
2018-11-07, 20:29
Medlem
Ofta tror jag att botten är nådd när det gäller massinvandringsvansinnet. Och så kommer det här. Men ändå är det folk som fortsätter med att försvara det. Vad hände med retoriken "de flesta är faktiskt högutbildade"? Är den borta nu? Jag tror att vissa aldrig kommer att ge sig. Även om varenda somalier hade gått ut i direktsänd tv och sagt "den enda anledningen till att vi är här, är för att vi vill ha bidrag. Vi kommer aldrig att arbeta" så hade personer fortsatt med att försvara dem.
Citera
2018-11-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Jag måste "bumpa" denna tråden om en "Boskola".
Om en "Boskola".

Att lära sig att bo i en lägenhet i Sverige år 2009.
Alltså - med andra ord - En "boskola"..!
Smaka på det ordet! En "Boskola"..
Att lära sig att bo i en lägenhet..
Hur efterbliven är man inte då?

Men Gud nåde den Svenne Banan som har mage att klaga på sina nya "berikande" grannar som är har gått ur "Boskolan" med högsta betyg.
Detta är den sunkiga sanningen.
Pk idioternas vanvettiga förnekande av verkligheten hör till sagans värld.

Det gör mig verkligen ont att behöva se alla dessa förvirrade svenska tonåringarna som bekämpar "rasismen".
Att dom spottar på sina egna.

Att dom inte kan se sanningen? Att dom inte ens får höra sanningen..
Att dumhet skall belönas.
Att håna sin egen historia och sitt eget förflutna - Det är minnsan helt ok!
Somliga vill ha det så.

Anständighet och moral skall bespottas.
Gått ur boskolan med högsta betyg, hahaha. Tänk er ett CV som innehåller det 😅
Citera
2018-11-07, 22:52
Medlem
M_A_Rs avatar
Förvånar mig inte ett dugg. Jag har haft katter som varit mer rumsrena än dessa satans rasfrämmande amöbor. Saknar mina fina missar. Skulle inte sakna rasfrämlingarna om de försvann för gott.
Citera
2019-08-27, 16:40
Medlem
Ördögs avatar
Boskolor för nyanlända hindrar inte katastrofen
https://petterssonsblogg.se/2019/08/...n/#more-290678
https://pren.sn.se/artikel?redirect=...ncallback.aspx
Citat:
Flera sörmländska kommuner har gått samman för att driva ett integrationsprojekt. Nu har de sökt miljonbelopp för att anställa miljövärdar och anordna boskolor, rapporterar den Eskilstunastyrda tidningen Södermanlands Nyheter, tyvärr bakom betalvägg.

Vad kan en boskola innebära?Att lära sig vad man har för skyldigheter och rättigheter. Vad man får och inte får göra och hur man sköter en lägenhet. Det kan vara sådana saker som hur man undviker brand. En del plockar bort brandvarnarna då de misstänker att det kan ha monterats kameror och mikrofoner i dem, säger Rabie Aldeeb.

Therese Elmecrantz är integrationssamordnare vid Oxelösunds kommun. Hon berättar att de är med på projektet men har avvaktat med planeringen då de inte vet om de får pengar från länsstyrelsen än.

Behövs boskolor i Oxelösund?Jag har hört mig för med Kustbostäder och de tyckte att det lät bra. Det kan bli missförstånd med alltifrån hur en tvättmaskin används till hur man städar efter sig. Sådant vi tycker är självklart kan skilja sig åt kulturellt. Och har man aldrig använt en tvättmaskin, är det svårt att ens veta var vattnet kommer in, säger hon.

– I Sverige har vi en långt gången sopsortering, men i många andra länder slängs allt på samma ställe. Det är sådan här saker som kan skapa konflikter, fortsätter Elmecrantz.
Citera
2020-07-09, 02:34
Medlem
-GGs avatar
Jag lyssnade på en podd för en kort tid sedan, och där berättade en man, att i hans hus bestående av bostadsrätter hade de i en av lägenheterna tagit in en familj från Sudan, en mor, henne åtta barn och en farmor/mormor. Efter något år var lägenheten totalförstörd. De hade hällt vatten över golven varje gång de skulle städa och i princip klättrat på väggarna. Styrelsen var chockad när den skulle inspektera lägenheten. Jag tror till och med att han sade att familjen blev tok-vräkt på grund av oförmågan att bo.
Senast redigerad av -GG 2020-07-09 kl. 03:08.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in