• 3
  • 4
2008-12-25, 00:27
Medlem
Där jag bor är de civilare ute på varenda krog och kollar på fre/lördagar och dom plockar in folk för minsta misstanke krävs inte mycket..och så är det på många ställen i sthlm så se upp om du inte vill betala en massa böter
Citera
2008-12-25, 00:44
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Ja det är riktigt skummt.
Har inte reflekterat över detta speciellt mycket, blivit LOB:ad många ggr men till och med jag tycker att man förtjänar en eloge för att lyckas bli LOB:ad hemma i den egna lägenheten

Sen är det ju som du säger, menlöst att anmäla poliserna då detta i princip aldrig leder nåt vart.

Ett tips är att vända dig mot den del som faktiskt styr poliserna. Funkar inte det så använder går man till de som styr de ovannämnda. De sistnämnda lyssnar om man vet hur man ska lägga fram historien.

Steg 1: Politiker (Ifall man har någon kontakt med någon lite högre uppsatt)
Steg 2: Media (förutsatt att man kan lägga fram sig själv som antingen tillräckligt patetisk men laglydig eller oförtjänt utsatt och småkriminell.)

Fler möjligheter finns men då får man ha kontakter helt enkelt.

OnT:
Poliser går säkerligen ofta på intuition/erfarenhet blandat med diverse utbildningar om stereotypa knarkare.
Att lära sig spela full på en drog är enligt mig ett bra tips. Det kanske känns en aning barnsligt men det kan förhoppningsvis rädda någon en vacker dag.
Citera
2008-12-25, 12:29
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aschaes
Då var det något fuffens på gång.

Läs gärna hela tråden innan du kommenterar något. Jag saxade ju precis den biten (om att folk inte får LOBas där de eller någon annan har sin bostad) sex inlägg ovanför ditt!
Citera
2008-12-25, 13:14
Medlem
aschaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
Läs gärna hela tråden innan du kommenterar något. Jag saxade ju precis den biten (om att folk inte får LOBas där de eller någon annan har sin bostad) sex inlägg ovanför ditt!
Haha, det störda är att jag faktiskt läste det. Glömde bara av det. *slår sig själv i pannan*
Citera
2008-12-25, 13:22
Medlem
Ziltoids avatar
Mig tog dom för att jag försökte stoppa ett älghorn längst bröstkorgen och byxorna för att sedan smuggla ut det.
Citera
2009-01-02, 16:42
Medlem
Jag känner till en krog som var under bevakning i nån månad. Det började med civvare som en kväll satte igång att, med ficklampor, lysa större delen av klientelet i ögonen. Sedan var cirkusen igång och diverse pikétbussar dök upp. De "misstänkta" plockade dom ut på gatan för visitation/utfrågning resp. begärde in för pissprov. Själv var jag, turligt nog, inte där den kvällen.

Jag vet minst en kran som erkände ringa (sa att han dragit lite kola..) på direkten, snabb visitering och fick knalla därifrån med skorna fulla. Dock pisseprov på honom.

Krogen var i drogkretsar relativt känd som "pundarhak" vilket förstås inte undgick farbror blå.

Hoppas det besvarade något och sorry om jag varit otydligt, är jävligt skakig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in