2008-12-17, 23:15
Medlem
Varenda gång jag startar min dator så hittar mcafee virus som identifieras som cutwail.dll.gen. Filnamnen är lite olika, men t ex 00003580.exe, winwpw64.sys, winctrl32.dll. Filerna ligger i windows/system32 katalogen.

I McAfee är både "rensa fil" och "ta bort fil" gråmarkerade så jag kan inte välja något av detta. Antar att McAfee rensar filerna automatiskt varje gång jag startar datorn. Har även installerat spybot och kört igenom datorn, men jag får inte bort detta virus ändå, utan det återkommer varje gång jag startar om datorn. Vad ska jag göra för att få bort viruset helt och hållet?
Citera
2008-12-17, 23:37
Medlem
ZeroGravitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold palmer
Varenda gång jag startar min dator så hittar mcafee virus som identifieras som cutwail.dll.gen. Filnamnen är lite olika, men t ex 00003580.exe, winwpw64.sys, winctrl32.dll. Filerna ligger i windows/system32 katalogen.

I McAfee är både "rensa fil" och "ta bort fil" gråmarkerade så jag kan inte välja något av detta. Antar att McAfee rensar filerna automatiskt varje gång jag startar datorn. Har även installerat spybot och kört igenom datorn, men jag får inte bort detta virus ändå, utan det återkommer varje gång jag startar om datorn. Vad ska jag göra för att få bort viruset helt och hållet?

Testa skriv till McAfee support och fråga dem varför den inte fixar ditt problem.

Om det inte funkar kan du testa något annat antivirus. Testa Nod32, lr någon annan rolig.
Citera
2008-12-17, 23:55
Bannlyst
Du kan även testa gå in i källmappen och tabort viruset manuellt.

ex:
C:\WINDOWS\$MSI31Uninstall_KB893803v2$\spuninst\vi ruset.dll

obs exempel!
Använd istället din "länk".
Citera
2008-12-18, 01:05
Medlem
927s avatar
posta en hijackthis logg så man (ev) ser vilket problem du har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera